NAKON KVARA POSTIRE Franković najavio: Tražit ćemo uvođenje brzobrodske linije za Elafite
Peta sjednica Gradskog vijeća Grada Dubrovnika počela je danas u 10:00 sati u Velikoj vijećnici Grada Dubrovnika.
11:52 Mato Franković: Tu moramo istaknuti kako čekamo izmjene zakona o sigurnosti prometa. Ministarstvo je završili savjetovanje i očekujemo kako će se do kraja godine usvojiti. To bi omogućilo nama gospodarenje prostora u blizini spomeničke baštine. Važno je da mi budemo gospodari prometa i da tu odredimo koliko vozila može biti. Pokazalo se niz problema posebno oko taksija i tisuća vozila. Cilj je da taksiji rasterete promet a ne dodatno stvore gružve.
11:51 Ivo Lučić: Kad će se promijeniti režim prometovanja oko povijesne jezgre?
11:44 Mato Franković: Krenulo je bojanje signalizacije u cijelom gradu. Pitat ćemo konzervatore pa ćemo vam dati pisani odgovor na to.
11:43 Ivica Roko: Bi li se konzervatori ljutili da se ispred butige napravi mali kutak da ljudi mogu popiti piće? Trebala bi se obojati zebra kod Doma zdravlja.
11:38 Mato Franković: Svaki grad ima sustav kako naplatiti taksu posjetiteljima. Dubrovnik je to uveo na mudriji način a to je kroz naplatu zaustavljanja autobusa na Pilama. Oni se ne parkiraju nego samo iskrcaju ljude. Nisam sklon da napravimo grad muzej i netko stoji tu i naplaćuje. Postoje mudriji načini. Možda u budućnosti pronađemo i druge načine. Cijena nije jedini problem kako riješiti gužve.
11:37 Željko Raguž: Koje je vaše mišljenje o naplati ulaska turista u grad? Venecija to ima?
11:34 Mato Franković: Ovo je odvojen sustava od aglomeracije. Vojnović bi trebao biti dio novog sustava odvnodnje. Za to smo dobili građevinsku dozvolu i prijavili smo ga na EU fondove i očekujemo da ćemo dobiti sredstva. Sad je Vojnović jedna kotlina gdje se skuplja voda. I na Kantafigu se radi projektna dokumentacija. Nadam se da bi novce trebali dobiti krajem ove godine ili početkom iduće. Imamo projekt i građevinsku dozvolu.
11:33 Krešimir Marković: U kojoj fazi je projekt oborinske odvodnje Vojnović i Batala? Planira li se projekt oborinske odvodnje u Gužu i Kantafigu kao i rješavanje prometa u mirovanju?
11:26 Mato Franković: Pitanje stanovanaj je ključno i ovaj projekt koji smo započeli dubrovačke stanogradnje nisam ni sanjao da će to biti ledolomac koji će krenuti u rješavanje tog problema. Postoji zakon o vlasništvu koji onemogućava jedinice lokalne samouprave da pomaže građanima. Tu su brojne prepreke. Imamo ovih dana sastanak s ministrom i nadam se kako ćemo pronaći model, ali moramo se zadržati u svim okvirima. Što se tiče tržnice u Gružu, sve smo pripremili i sad smo u procesu osiguranja kreditnih sredstava. Na tržištu ima povoljnih kredita, a Sanitat ima mogućnost svojim novcima graditi. Kamate su male i mislim da trebamo iskoristiti benefit toga. Očekujem kako će se početkom iduće godine početi graditi i to je 6 do 7 mjeseci radova.
11:24 Andro Vlahušić: Najvažniji problem u gradu je pitanje stanovanja. Ni vaša uprava a ni moja nismo dovoljno učini ništa po tom pitanju. Planirate li pojedinačno riješiti Mokošicu, ali predložiti i cjelovit problem pitanja stanovanja budući da imamo gradska zemljišta. Hoćemo li dobiti cjeloviti model živi grad? Kada će početi radovi na tržnici u Gružu?
11:17 Mato Franković: Grad Dubrovnik je šampion po pitanju digitalnih tehnologija. Napravili smo sjajnu platformu i nju pokušavaju kopirati drugi :gradovi. Aplikaciju vox populi najmanje se koristi jer nemamo sredstava koja bi išla u tu realizaciju. Nama su brojne stavke zadane i držimo se samo nužnog. Dogodila se prošla godina koja je bila teška zbog koronavirusa, a takve će biti i ove godine pred nama. Nadam se da ćemo izaći iz toga pa će građani moći sudjelovati u tom sustavu. Pandemija nas je zaustavila u tome.
11:16 Anita Bonačić Obradović: Grad Dubrovnik je izradio digitalni projekt za proračun i tu ste posebno naglasili kako će građani sudjelovati u kreiranju gradskog proračuna. Koliko ste dobili zahtjeva, ideja?
11:12 Mato Franković: Gospođa na Šipanu nema riješenu pristupnu cestu do svoje kuće. Tamo imamo neriješene imovinsko-pravne odnose. Tamo ćemo riješiti problem kroz vatrogasni put. Žao mi je zbog ovog problema. Jedna obitelj bi mogla dati par kvadrata zemlje pa bi bilo lakše za gradnju ceste. Upućujem i javnim apel i mislim da nije sve u novcu. Ako ne žele onda ćemo graditi vatrogasnu pristupnu cestu. Napravili smo projekt Volantine ulice prezentirali ga djelatnicima MUP-a. Imamo suglasnost i to ide u realizaciju. Nadam se da će tako biti bolja sigurnost.
11:09 Olga Muratti: Hoćete li iznaći mogućnosti i jednoj obitelji na Šipani osigurati prilaz? OŠ Marina Držića ima problema zbog Volantine ulice koja je sa zapadne strane određena za parking službenih automobila MUP-a. Tako su pješaci izloženi opasnosti. Hoćete li osigurati građanima sigurno korištenje pješačkog tako da se izmjesti parking za službena vozila?
10:50 Mato Franković: Pročelnica Svilarić je održala sastanak s mještanima i predsjednikom uprave Jadrolinija. Bila je inicijativa za uvođenje više trajektne linije i mi smo se usprotivili jer to nije za građane. U međuvremenu se dogodio problem s Postirom i tražit ćemo uvođenje brzobrodske linije. Tako bi se riješilo puno problema, dobio se kvalitetniji brod. Nije nam važno tko će biti koncesionar, bitno je da usluga bude kvalitetna. Moramo požuriti u definiranju okvira za centar s autizmom da bi se on financirao iz EU fondova. Nije samo stvar objekta nego cijelog spektra usluga.
10:47 Maro Kristić: Postira se nasukala, sreća bila je bonaca. Taj oldtimer je očito u još gorem stanju nakon remonta. Nitko od nas ne želi da se dogodi havarija. Znamo da je Jadrolinija za to zadužena, ali i Grad je odgovoran. Što se poduzeli po ovom pitanju kao saborski zastupnik? Zanima me što će biti s centrom za autizam?
10:45 Mato Franković: Započet je postupak izrade projektne dokumentacije, napravljen je snimak i sve potrebne podloge pa ide izrada projekta i građevinska dozvola. Iduće godine bi trebao početi uz osiguravanje financija. Imamo sve potrebne dozvole za cestu Tamarić u Mokošici i gradit ćemo je iz EU fondova. Kad dobijem dozvolu pokušat ćemo financirati i cestu kod Kineskog zida iz EU fondova
10:44 Ivana Šepak: Nedavno je pročelnica Pikunić rekla kako će se graditi cesta kod Kineskog zida na Montovjerni. Je li to stvarno istina?
10:40 Mato Franković: To je jedan od najvažnijih projekta. Nikad privatni interes ne smije biti ispred javnog. Ja ni danas ne razumijem tvrtku koja nas želi i danas zaustaviti. Spremi smo se dogovoriti, razgovarati, ali ne na uštrb građana. Do sad je 30 pilota probijeno i kažu mi da to dobro ide. Cilj nam je da do iduće godine zabijemo sve pilote i počinje izgradnja betonske zavjese i onda mogu krenuti drugi radovi. Vjerujem da više neće biti problema, a spremni smo razgovarati i izaći u susret.
10:39 Blaž Pezo: Kako teku radovi na Lapadskoj obali?
10:31 Mato Franković: Aglomeracija je velika i ljudi nakon potpisivanja ugovora više ga ne promatraju. U idućih par mjeseci počet će cijeli niz radova. Druga faza je raspisana javna nabava i čeka se izbor izvođača u različitim grupama. Očekujem do proljeća iduće godine početak radova kada će veći dio grada biti raskopan. Bitno je za reći prvotno kako je taj projekt vrijedio 600 milijuna, međutim došlo je do korekcije pa je došla i povećanje vrijednosti svih proizvoda. Očekujem da će doći do male oscilacije s cijenama i ne bi trebao biti prevelik problem. Ministarstvo nas je uputilo što se radi i sve mora biti dogovoreno s agencijom. Što se tiče TUP-a istina je kako je grad poslao pismo namjere i iskazali smo interes neobvezujući ali treba provesti dubinsku analizu da vidimo što je to što košta 10 milijuna. Moramo vidjeti prava i obveze kao i benefite. Interesantno nam je zemljište u Komolcu pa bi tu moglo biti skladište. Ovo je veliki potez i to će ići pred Gradsko vijeće.
10:29 Ivan Maslać: Pitanje je aglomeracije... 888 milijuna kuna je u pitanju i zanima me koji su projekti ove godine planirani, a koji nisu. Bilo bi dobro građanima slikovito objasniti što ih očekuje. Kako će utjecati opskrbni lanac javne nabave? Čuli smo puno informacija oko prostora TUP-a? Ide li grad u akviziciju i kojim modelom će to ići? Koje su vaše vizije i mogućnosti oko TUP-a. Zanima me koja je razlika ove kupnje i drugih kupnji koje je grad prije kupovao pa se od toga stvarala afera?
10:25 Mato Franković: Konstantno radimo unaprjeđenje. Vezano za smjenski rad, neće doći do toga da će raditi u tri smjene. Dakle to je dvokratni rad, smjenski rad je definiran zakonom. To se odnosi na sve one koji rade tako. To znači da danas radite jutro, sutra popodne... Sad se razvija projekt naplate karticom u autobusima ali beskontaktno. Vozač neće morati davati novac i vraćati ostatak. Maksimalno će se rasteretiti blagajničkog posla. Što se tiče muzeja, glavna nam je okosnica Dubrovnik Card. On je glavna kartica i ka tome ćemo usmjeravati goste. Tako dobiju muzeji, Libertas, zidine pa i gosti koji kroz jednu karticu imaju sve. Pri kraju smo rješenja kolektivnog ugovora za muzeja i u trenutku poboljšane primjene doći će do toga.
10:23 Ivan Cetinić: Moje pitanje je Libertas. Vidim da su se modernizirali, a zanima me da je potpisan neki ugovor za smjenski rad od 10 posto. Koliko imam saznanja to je potpisano prije i ne znam što se tu događa. Ti ljudi koji voze prodaju karte, sad se govori da će možda i pregledavati covid potvrde. Trebalo bi ih se osloboditi smjenskog rada. Hoće li muzeji imati posebno kartu svoju? Zašto Knežev dvor ima svoju kartu, a drugi ne? Što se tiče plaće, ima nekih koji rade desetke godine a plaća im je četiri tisuće kuna.