DUBROVNIK VIŠE NIJE DOSADAN GRAD! Po prvi put broj mladih turista 'prešišao' je posjetitelje starije od 60 godina

Autor: Ivona Butjer Mratinović Autori fotografija: Goran Mratinović
Dubrovnik je u 2016. godini srušio sve dosadašnje turističke rekorde. Tako se naveliko pričalo o tome kako je proglašen dvostrukim šampionom turizma, promašio je i milijun dolazaka gostiju te ostvario više od 3,5 milijuna noćenja. 

Međutim, zanimljiv je podatak i to kako je lani, po prvi put, broj noćenja gostiju u dobi od 21 do 30 godina promašio broj gostiju starijih od 60 godina od 2005. godine. Tako je 2016. godine u Dubrovniku noćilo 679.662 turista u dobi od 21 do 30 godina, te 641.273 turista starijih od 60 godina. Usporedbe radi, u 2015. godini u Dubrovniku je noćilo nešto više od 520.000 mladih gostiju i nešto više od 699.000 gostiju starijih od 60 godina.

Inače, broj gostiju mlađe populacije, od 21 do 30 godina od 2005. do 2008. godine se kretao od 265.000 do 280.000, da bi 2009. godine ta brojka po prvi put prešla brojku od 332 noćenja. I nakon 2009. godine taj broj je nastavio kontinuirano rasti da bi se 2016. godine udvostručio, kad je zabilježeno gotovo 680.000 noćenja mladih gostiju. Na navedene rezultate utjecala je nova politika vođenja Grada na čelu s tadašnjim gradonačelnikom Androm Vlahušićem kojoj je, po svemu sudeći, cilj bio stavljanje većeg naglaska na potrebe mladih posjetitelja i strategije kojima su oni privučeni u Grad. 

Troše novac na iskustvo, a ne stvari

Nova filozofija koja je poprilično popularna među ljudima u svijetu koji naporno rade jest da 'novac troše na iskustva radije nego na stvari'. Napis o toj temi objavio je i ugledni Forbes.

Naime, ugledni profesor psihologije na Cornell University dr. Thomas Gilovich proveo je višegodišnje istraživanje iz kojeg je proizašao snažan zaključak – ne trošite svoj zarađeni novac na stvari obzirom na to kako one ne predstavljaju sreću. Kako je pojasnio profesor, sreća zbog kupljenih stvari kratko traje jer potrošač nedugo nakon toga želi kupiti nove stvari koje mu predstavljaju izazov, zbog kojih one već kupljene padaju u drugi plan. Sreća, kako stoji u napisu Forbesa, leži u novim iskustvima, među koja spadaju i putovanja.

Sada imaju gdje uživati u noćnom provodu

Zbog podataka koji pokazuju kako su mladi u 2016. godini bili najbrojniji posjetitelji u Dubrovniku napokon se može reći – Dubrovnik više nije dosadan grad. S obzirom na to kako je općepoznato kako mlađa populacija gostiju prilikom odabira idealne destinacije u obzir uzima i noćni život područja koje žele posjetiti, vrlo vjerojatno je kako je veliku ulogu u navedenom porastu broja posjetitelja mlađe populacije učinio Culture club Revelin.

Podsjetimo, Culture club Revelin otvoren je 2010. godine, kad je broj noćenja gostiju od 21 do 30 godina popeo na 332.934. Bilo je to otvorenje uz Cubismo i DJ-eve, a tijekom narednih godina Revelin je u grad dovodio samu kremu elektronske glazbe kao što su Fedde Le Grand, Paul Van Dyk, Carl Vox, a nastupe su, uz domaći publiku, rado posjećivali i strani gosti, u ljetnim mjesecima čak pretežno oni. Uz nastupe poznatih glazbenika i megazvijezda, Revelin već godinama organizira i odlične zabave uz spektakularne akrobatske i light showove te se može reći kako je prvi pravi noćni klub koji je otvoren u Dubrovniku nakon dugo vremena.

Društvene mreže odradile su svoje

Turistička zajednica grada Dubrovnika odradila je određene napore kako bi ispromovirala Dubrovnik kao mjesto u kojem se gosti mogu odmoriti, ali i zabaviti. Ipak, socijalne mreže koje u najvećem broju koristi mlađa populacija zasigurno su odradile i svoj dio posla.  Rijetko tko u dobi od 21 do 30 godina danas nema svoj Facebook, Twitter ili Instagram profil jednako kao što rijetko koja mlada osoba koja posjeti Dubrovnik na društvene mreže neće postaviti barem jednu objavu iz destinacije u kojoj odmara. Objave na društvenim mrežama na neki način predstavljaju besplatnu promociju gradu jer prijatelji korisnika temeljem tih objava požele odmarati u njemu te ih potiču na dolazak. Ako se u obzir uzme pretpostavka kako su korisnici društvenih mreža pripadnici mlađe populacije od kojih većina koristi društvene mreže i kako su svoje objave iz Dubrovnika postavljali na iste mreže koje su vidjeli njihovi prijatelji, onda je takva vrsta promocije za Dubrovnik među mlađom populacijom nemjerljiva. Podsjetimo, riječ je o gotovo 700 tisuća posjetitelja samo u 2016. godini. Ako je svatko od njih na društvene mreže postavio makar jednu objavu, to je onda gotovo 700 tisuća objava koje je vidio ogroman broj ljudi koji su time postali potencijalni posjetitelji grada. Veliku besplatnu turističku promociju zasigurno predstavljaju i objave poznatih osoba na društvenim mrežama koje su boravile u Dubrovniku. Dobar primjer je 'selfie' planetarno popularnog Snoop Dogga ispred Katedrale koji ima gotovo 15 milijuna pratitelja na Instagramu koji su vidjeli njegovu objavu.  

Iako u Hrvatskoj vrijednost blogova još uvijek nije prepoznata u tolikoj mjeri kao što je to slučaj u razvijenijim zemljama svijeta, u svijetu su blogeri poznate osobe koje na društvenim mrežama prate tisuće ljudi. Dubrovnik su tako posjetili brojni svjetski poznati blogeri i blogerice poput Chiare Ferragni ili Aine Rossi, a njihove fotografije i objave iz Dubrovnika zasigurno su doprinijele popularizaciji Dubrovnika kod mladih koji češće čitaju blogove i koriste društvene mreže od starije populacije.

Filmska industrija otvara nove mogućnosti

U Dubrovniku se posljednjih godina intenzivno počela razvijati filmska industrija. Prošle godine u Dubrovniku se snimao novi nastavak filmskog serijala 'Star Wars', planetarno popularna Igra prijestolja se već godinama snima u Dubrovniku, a trenutno se postavljaju i kulise za  potrebe snimanja filmskog spektakla 'Robin Hood: The Origins' koje bi trebalo krenuti 21. veljače. Osim toga, Dubrovnik je u posljednje vrijeme bio i domaćin snimanja bollywoodskih filmova 'Fan' i 'Zatvorenik br. 150' koji su jedni od najgledanijih filmova u Indiji čime se otvorilo jedno sasvim novo tržište.

Dubrovnik je odavno shvatio kako za rekordnu turističku sezonu više nisu dovoljni samo sunce, more i prirodne ljepote nego kako je posjetitelju potrebno ponuditi turistički proizvod, ali i razvijati nove vrste turizma.

Razvoj filmske industrije vrlo vjerojatno je utjecao na porast broja mladih posjetitelja, a to se najbolje vidi na primjeru serije Igra prijestolja, serije za odrasle za ciljanu dobnu skupinu od 19 do 25 godina, kako je navedeno na stranici IMDb. Prema podacima YouGovProfilera, seriju najviše gledaju gledatelji u dobi od 25 do 39 godina. U Dubrovniku se već godinama vrlo uspješno vode 'Game of Thrones' ture s obzirom na to kako gledatelji serije žele vidjeti lokacije na kojima se ista snimala. Ako se u obzir uzme ciljana dob gledatelja te stvarna dob gledatelja koji prate 'Igru prijestolja', ponovno se dolazi do zaključka kako je i razvoj filmske industrije vjerojatno utjecao na porast broja mladih posjetitelja.

Zbog svega navedenog može se reći kako je Dubrovnik postao atraktivan grad za zabavu, ali i druge vidove turizma u kojem mladi imaju što raditi. Za očekivati je kako će se pozitivan trend nastaviti s obzirom na to kako će se 'Robin Hood' u Dubrovniku tek snimati, a društvenim mrežama i dalje kolati fotografije i videozapisi snimljeni u Dubrovniku koje postavljaju mladi posjetitelji.

Popularni Članci