Dubrovčanin zatečen procedurom za raskid ugovora s teleoperaterom: 'Može li pokojnik uskrsnuti?'
Pokušao sam raskinuti ugovor koji je djed produljio s Vipnetom otprilike mjesec dana prije nego što je umro, započinje svoju priču za 24 sata Dubrovčanin kojemu su u poslovnici rekli da ne može raskinuti ugovor bez originalnog smrtnog lista, a kad je nazvao službu za korisnike, objasnili su da ipak može poslati skenirani, požalio se Dubrovčanin za 24sata.hr.
- Poslao sam dokumente koje su tražili i dobio odgovor da raskid može zatražiti samo platežno odgovorna osoba. Ponovio sam da je taj čovjek preminuo pa su rekli da pošaljem skeniranu svoju osobnu, zahtjev za raskid i smrtni list koji ne smije biti stariji od 45 dana - prenosi čovjek besmislen zahtjev i pita misle li da pokojnik može uskrsnuti kao Isus?
Bila je to pogreška
U Vipnetu odgovaraju kako su ugovor raskinuli bez naplate naknade za prijevremeni raskid.
- Pojašnjenja da smrtni list ne smije biti stariji od 45 dana je nenamjerni propust zbog kojeg se ispričavamo. Smrtni list se prihvaća neovisno o tome kad je izdan - odgovorili su nam. U Hrvatskoj regulatornoj agenciji za mrežne djelatnosti (HAKOM) kažu da se u slučaju smrti pretplatnika smatra da su nasljednici, odnosno članovi zajedničkog kućanstva izrazili volju za nastavkom pretplatničkog ugovora ako se nastave koristiti ugovorenim uslugama.
- Ako ne žele koristiti uslugu, mogu prekinuti ugovor bez plaćanja naknade za prijevremeni raskid. Operator je ugovor dužan raskinuti u roku od 12 radnih dana od zaprimanja zahtjeva za raskid. Prije raskida usluge treba dokumente kako bi mogao neosporno utvrditi identitet podnositelja zahtjeva te dokaz o smrti vlasnika (smrtni list). Ako usluga nije korištena nakon smrti pretplatnika, operator nema osnove za naplatu računa te eventualno izdani računi moraju biti stornirani. Ako korisnik ima probleme s raskidom usluge, može se obratiti HAKOM-u. Ako ima prigovor na ispostavljene račune, treba se obratiti operatoru. Ne riješi li problem, treba pisati prigovor operatorovu povjerenstvu za zaštitu potrošača. Ako ni tad ne bude zadovoljan odgovorom i rješenjem problema, može se u trećem stupnju obratiti HAKOM-u - objašnjavaju.
U Ministarstvu uprave, pak, kažu kako je sve manja potreba za papirnatim ispravama.
Elektronički zapisi dovoljni
- Elektronički zapisi dostupni u sustavu e-Građani su javne isprave. Trenutačno je tako dostupna 41 usluga, a broj se stalno povećava. Zahvaljujući umrežavanju sustava, u prosincu će u sustavu e-Građani biti dostupna i usluga e-Novorođenče kako bi roditelji bez obilaženja različitih adresa, mogli prijaviti svoje dijete jednim klikom - kažu u Ministarstvu uprave za 24sata.hr.