DUBROVAČKA KARTICA ODLAZI U POVIJEST Dubrovnik Pass je inovativno, digitalno i ekonomično rješenje, s kojim će se moći upravljati s turistima

Autor: Aida Čakić Autori fotografija: Goran Mratinović / DD

Projekt Dubrovnik Pass predstavljen je danas u Lazaretima.

Riječ je o projektu digitalizacije Dubrovačke kartice, u okviru kojega je napravljen i redizajn vizualnog identiteta te prilagodba naziva. Iz gradske uprave pojasnili su kako Dubrovnik Pass omogućava jednostavniju prodaju, kupnju, očitavanje te kontrolu korištenja uključenih sadržaja, ekonomičnije upravljanje sredstvima i vremenom, efektivnije marketinške aktivnosti, kao i nadogradnju, umrežavanje te daljnji razvoj projekta, posebno u smislu upravljanja tokovima posjetitelja.

Pročelnica Upravnog odjela za kulturu i baštinu Julijana Antić Brautović kazala je kako se na ovom projektu radilo proteklih nekoliko mjeseci, a riječ je o digitalizaciji i digitalnoj transformaciji.

- Ovo rješenje nam omogućava jedinstvenu prodaju, kupnju, očitavanje i kontrolu koja je prije bila komplicirana s analognom karticom. Na ovaj način smo ekonomičniji s resursima pa možemo raditi nadogradnju i razvoj projekta - kazala je Antić Brautović dodavši kako se platforma sastoji od mobilne aplikacije i internetskog shopa. Na njoj je radila tvrtka koja prema riječima pročelnice ima dugogodišnje iskustvo u velikim kartičnim sustavima poput NP Mljet, Kornati, Dubrovačke zidine...

- Dubrovnikpass je sustav koji generira puno novca i ima puno korisnika te nismo mogli ići na polovična rješenja, to je morao napraviti netko tko ima iskustva i znanja. Važno je da ovaj sustav značajno smanjuje naše troškove, za razliku od onog analognog koji je imao visoke troškove tiska i dizajna. Opterećivalo nas je i vrijeme i bilo je teško procijeniti primjerice koliko ćemo imati turista u gradu, kao i izraziti cijene u eurima što nam je zakonska obveza do kraja ove godine. Ovaj sustav omogućava kreiranje cijena i svih promjena - kazala je pročelnica.

Istaknula je kako sustav Dubrovnika passa omogućava zaposlenicima da se fokusiraju na upravljanje.

- To znači da više neće trebati troje ljudi koji će po gradu raznositi kartice po prodajnim mjestima. Ovo rješenje je inovativno i ekološki prihvatljivo, a sustav omogućava optimiziranje troškova - pojasnila je. Dodala je kako je oglašavanje usmjereno digitalnim putem, a angažirani su Atomski marketing i Mijić consulting. Sustav je trenutno umrežen sa Sanitatom, a najavljeno je isto s DPDS-om, Libertasom i ostalim sustavima što će u konačnici korisnicima olakšati korištenje.

Dubrovnik pass ima i novi vizualni identitet, a zadržani su svi popusti i pogodnosti koje je imala DuCard poput zidina, Kneževog dvora, UGD-a, Doma Marina Držića, Pomorskog muzeja, Lokruma, DSO-a, Lazareta, Linđa i ostalih.

- Cilj nam je napraviti destinacijsku karticu, propusnicu koja će posjetiteljima omogućiti da na ekonomičan način, uz pristojnu cijenu i prihvatljivo vrijeme posjete sve ono što se na dubrovačkom području treba posjetiti kako bi stekli doživljaj. Važno je da se sustav može razvijati i da se može upravljati tokovima posjetitelja - naglasila je pročelnica Upravnog odjela za kulturu i baštinu Julijana Antić Brautović.

Kako funkcionira sustav objasnio je Siniša Lukač, direktor tvrtke Rao koja je s tehničke strane implementirala projekt u suradnji s Gradom Dubrovnikom. Lukač je objasnio kako je tekao proces implementacije.

- Imali smo kratak rok, ali obzirom na iskustvo koje imamo na sličnim projektima, uspjeli smo Dubrovnik pass 'izvući' na vrijeme. Ovo je sustav koji će se masovno koristiti i on je u cijelosti digitalan što se tiče krajnjih korisnika i tvrtki koje adminiustriraju sadržaj. Trebalo je napraviti intuitivan sustav da ne bude kompleksan za korisnike i on mora raditi 24 sata tjedno. Kanali distribucije su digitalni kao i naplata i tu sve mora proći prilično glatko, bez velikih zapinjanja. Sve to zahtjeva dosta truda i angažmana od tehničke podrške - objasnio je Lukač.

Najavio je i mogućnost nadogradnje.

- Postoji niz dobrih ideja. Velika prednosta ovog sustava je nevidljivi dio za krajnjeg korisnika i tu se vide trendovi prodaje i korištenja Dubrovnik passa. Na temelju tih analiza će se upravljati posjetiteljima i dalje će se moći integrirati s drugim objektima - najavio je Lukač te dodao kao primjer mogućnost planiranja posjeta određenim lokacijama da se izbjegnu gužve. Tako će se moći vidjeti koje su lokacije manje posjećene, koje više i na taj način će se, smatra Lukač, moći upravljati s turistima. 

- Ta povratna veza je velika snaga ovog projekta - zaključio je direktor tvrtke Rao Siniša Lukač.

Inicijalna faza Dubrovnik Passa koštala je 200 tisuća kuna.

Popularni Članci