DRUŽILI SE USPJEŠNI PODUZETNICI Pogledajte tko je sve bio na petom Business Café-u (FOTO)
'Vrli novi svijet' bila je tema petog dubrovačkog Business Caféa u kojemu je moderatorica i vlasnica franšize za Dubrovačko-neretvansku županiju Viktorija Knežević ugostila kreativne mlade inovatore koje povezuje tehnologija koja im je omogućila niz uspjeha u poslovnom svijetu.
Svoju priču i put do uspjeha predstavili su poduzetnik i investitor Ceco Gaković, modna ilustratorica Maja Beus i mladići iz startupa Universal Industries I Enum Software.
Na pitanje doživljaja uspjeha i postignuća, poduzetnik iz San Francisca, porijeklom iz Sarajeva, Ceco Gaković kazao je kako uspjeh smatra nečim promjenjivim.
- Kada čovjek ima 14 godina uspjeh mu je bio prvi poljubac, u nekoj drugoj dobi dobar bizis, a za mene, u ovom vremenu, uspjeh je kada iskačm iz kreveta i iščekujem što će mi dan donijeti te hoću li navečer ići s osmijehom u krevet – kazao je Gaković naznačivši kako mu je upravo to pokazatelj da je sve ostalo složio na pravi način.
O „fluidnosti uspjeha“, kako je navela, usuglasila se modna ilustratorica Vrgorčanka Maja Beus koju je poznati izdavač Taschen 2013. godine uvrstio u svoju publikaciju Illustration Now! kao jednu od najboljih modnih ilustratorica.
- Primjetila sam da uspjeh nije neka finalna destinacija do koje se može doći već je to nešto što je u svakom trenutku života promjenjivo. Važno je živjeti s radošću i strasti – rekla je Maja Beus koju je tim Oscara de la Rente odabrao kao ilustratoricu na tri projekta.
Krajem 2015. godine Maju Beus angažirao je luksuzni hotelski brand St. Regis, u Rimu, Firenci i Istanbulu na projektu „Butler Stories“, a danas, tek po drugi put u karijeri, radi beauty editorijal za popularni hrvatski časopis.
- Tek sam nedavno pošla raditi za domaće časopise koji se interesiraju za modnu ilustraciju. Moj posao se sastoji u tome da 30 kozmetičkih proizvoda moram ilustrirati i od toga složiti priču – ispričala je Maja objasnivši koliko se razlikuje raditi za hrvatske i strane klijente.
- Postoji značajna razlika u pristupu posla. U Hrvatskoj klijenti često traže da sama ilustriram što mi na neki način daje slobodu, a za razliku od njih, strani klijenti točno znaju što žele i svaki detalj preciziraju što mi je super – pojasnila je Maja Beus.
Ceco Gaković radio je s najpoznatijim svjetskim imenima kao što su U2, Madonna, HBO, NBA, Harley Davidson, Yahoo, Microsoft, AMD i s mnogim drugima. Ipak, ističe kako najradije otvara vrata „fenomenalnim mladim ljudima“.
- Pomažemo im da ostvare svoje talente, stvore rješenja i kompanije koje će biti uspješne – rekao je Gaković dodavši kako najčešće zapošljava prvu generaciju mladihdoseljenika koji dođu u SAD.
- Oni najčešće dođu „trbuhom za kruhom“ i često su bolji radnici te više fokusirani na uspjeh. Riječ je o nekom vidu pozitivne frustracije ljudi kojima je pružena šansa da stvore nešto. Zapošljavamo po jednog čovjeka iz svake zemlje svijeta tako da imamo raznovrsne timove s različitim pričama koji stvaraju nove ideje – objasnio je Gaković kojega je s Dubrovnikom povezao doveo rad s Dubrovačkom razvojnom agencijom.
Robert Kalačić, Andrej Šarić, Petar Matuško i Dubravko Jakovljević iz startupa Universal Industries I Enum Software, koji posluju unutar DURA-e ispričali su put od ideje do realizacije projekata od kojih se izdvajaju pametni parking sustav i pametne klupe.
- Faze projekta prvo počinje na papiru, zatim ide razvoj prototipa i samog projekta te nakon toga traženje najpovoljnijih dijelova i spajanje. Naša prednost su male količine proizvoda u koje uvijek možemo nadograditi, prema željama klijenata, neke dodatke – pojasnili su članovi startupa Universal Industries koji se nalaze u sustavu mentorstva inkubatora Dubrovačke razvojne agencije najavivši unaprijeđivanje sustava i projekata na kojim su radili.
Najpopularnije druženje malih poduzetnika u ovom dijelu Europe, Business Café održao se u Restoranu Culto te je bio humanitarog karaktera. Naime, umjesto ulaznica, prisutni su donirali novac udruzi Feniks koja je bavi zaštitom djece, mladih i obitelji.
Aida Čakić/Portal Oko