Doznali smo tko je zaustavio radove na gradilištu Atlantske na Batali

Autor: Nikša Klečak Autori fotografija: , Goran Mratinović/DD
Nakon što su danima početkom godine građani mogli vidjeti tešku mehanizaciju i rušenje na Batali na mjestu gdje je godinama bila bivša zgrada Atlantske, odjednom je sve na gradilištu utihnulo, a slučaj je završio na sudu.

Atlantska plovidba krenula je u investiciju, izgradnju novog stambeno – poslovnog centra na Batali. Na toj lokaciji srušena je stara upravna zgrada uz ostale objekte. 

Atlantska plovidba već je 2013. useljenjem u novu zgradu na Stadionu krenula u projekt izgradnje stambeno-poslovne zgrade na Batali. Za realizaciju velebnog projekta bila im je potrebna i zgrada Milana Sarića i obitelji, čovjeka čiji je djed u tim prostorima držao marangunsku radionicu.

Atlantska plovidba, nekad gigantska dubrovačka tvrtka nakon realizacije stambeno - poslovnog centra pokraj Stadiona  kreće u još jedan nekretninski biznis. Nakon što su se preselili na novu lokaciju, zgrada na Batali gdje je desetljećima bila centrala Atlantske ostala je uglavnom prazna i spremna na rušenje.

Krajem 2019. godine krenulo se s rušenjem te je uskoro investitor uveo građevinsku tvrtku u gradilište. Sve je potom stalo. Špekuliralo se kako je epidemija koronavirusa zaustavila radove na gradilištu, ali i da je Atlantska, s obzirom na velike financijske gubitke odlučila zaustaviti financiranje gradnje jer se očekivao veliki pad potražnje nekretnina u Dubrovniku uslijed financijske krize.

U potrazi za odgovorom Dubrovački dnevnik je u zemljišnim knjigama i čestici koja pripada gradilištu pronašao zabilježbu. Sama zabilježba u pravilu znači da je neki pravni proces u tijeku zbog neriješenih imovinsko-pravnih odnosa. Na zabilježbi i danas stoji upisan Milan Sarić s adresom iz Dubrovnika koji je 2014. godine s Atlantskom plovidbom sklopio ugovor o kupoprodaji nekretnine. Navedeni ugovor je bio, može se vidjeti iz dokumenta, izrazito korektan i povoljan za Atlantsku jer nije uključivao novčana sredstva nego zamjenu nekretnina. 

Tih 145 kvadrata zgrade koju je Milan Sarić imao na Batali trebalo je zamijeniti s  jednako toliko kvadrata u novoj zgradi te bi tako Atlantska imala otvorene ruke za realizaciju projekta na Batali. Prema poznavateljima prilika i slučaja, Atlantska s preuzimanjem navedene nekretnine ispred svoje parcele dolazi tek tada u priliku izgraditi jedinstven projekt koji bi joj osigurao znatno bolju financijsku perspektivu nego bez nje. U navedenoj zgradi su proteklih desetljeća bile butiga od posuđa i elektroničkih uređaja MASP i slastičarna. 

Ugovor iz 2014. godine u svom dijelu je govorio o tome kako se Atlantska na ustupljenu nekretninu ne može uknjižiti dok ne izvrši svoj dio dogovora, a to je da prodavatelju preda u posjed prostor s jednakom kvadraturom u budućoj zgradi. Kako je Atlantska plovidba u međuvremena promijenila predsjednika uprave, ali i mijenjala projekt budućeg stambeno-poslovnog kompleksa na Batali, tako Atlantska prema vlasniku nije ispunila ono što se ugovorom obvezala. Četiri godine kasnije, 2018. godine vlasnik zgrade uslijed financijskih poteškoća od Atlantske traži pozajmicu do realizacije ugovora, ali Atlantska plovidba odnosno njihova  siva eminencija Željan Konsuo odbija takav financijski dogovor, ali predlaže da Sarić odustane od jednog prostora u zamjenu za milijun i 200 tisuća kuna što je ponovno bio izrazito povoljan plan za Atlantsku plovidbu koja je kvadrat prostora u Centru prodavala i po 6 tisuća eura. 

Sarić je prisiljen financijskim poteškoćama pristao i na tako nepovoljan angažman. Naknadno je shvatio kako dodatak ugovora sadrži klauzulu kako se Atlantska plovidba na njegovu zgradu može uknjižiti odmah, bez da mu u posjed preda drugi prostor. 

Sarić je u međuvremenu tužio Atlantsku plovidbu zbog toga što nije znao što potpisuje unatoč tome što mu je rečeno od strane Konsua kako je ugovor izrađen onako kako je sam Sarić od njega tražio. 

Ročišta su u međuvremenu održana, presude pred Općinskim i Županijskim sudom donesene u korist Atlantske plovidbe, ali i dalje se čeka odluka Vrhovnog suda koja bi trebala utvrditi je li sam Milan Sarić bio prevaren od strane velike tvrtke ili ne. Dok je zabilježba na nekretnini postojeća, Atlantska plovidba kao investitor i vlasnik parcele ima problema s ishođenjem kredita za gradnju i osiguravanjem novčanih sredstava, pa je pitanje kada će se strojevi na toj lokaciji ponovno uključiti. 

Osim Šarićeve zabilježbe na spornoj nekretnini, postoje još dvije zabilježbe banke na kredite koje je podigla Atlantska plovidba kod Privredne banke Zagreb na iznos od 14,5 milijuna dolara. 

Milan Sarić, vlasnik kuće u obuhvatu gradnje, tužio je Atlantsku plovidbu zbog toga što nije znao što potpisuje unatoč tome što mu je rečeno od strane Željana Konsua kako je ugovor izrađen onako kako je sam Sarić od njega tražio.

Što Željan Konsuo radi u Atlantskoj plovidbi i znaju li to dioničari?

Grgo Jelavic/PIXSELL

Voditelj projekta na novoj zgradi Atlantske ili Atlant centra je u vrijeme izgradnje bio Željan Konsuo s tvrtkom Abakon  i to kao predstavnik investitora Atlantske plovidbe. Iako nikada nije službeno bio među čelnim osobama te pomorske kompanije, Konsuo uvijek slovi kao siva eminencija Atlantske. I u konkretnom slučaju u kojem je Milan Sarić kao bivši vlasnik zgrade mijenjao staru nekretninu za stanove u novom kompleksu pojavljuje se kao posrednik upravo Željan Konsuo. On pregovara u ime i za račun Atlantske plovidbe o cijelom poslovnom poduhvatu sa Sarićem pa i na sudu daje iskaz u obranu tuženika Atlantske plovidbe. Konsuo je za 2019. godinu dobio godišnju nagradu Grada Dubrovnik. Iako je poznat kao sportski ljubitelj, posebno Vaterpolo kluba Jug, gdje je obnašao i funkcije njegov primarni fokus je uglavnom građevina. Tako je kao predstavnik INGRA-e radio na gradnji Lapadskih dvora, kao i u pokušaju kupnje Hotela Lapad zajedno s Atlantom. Prema informacijama Dubrovačkog dnevnika, Konsuo je u projektu na Batali imao deset stanova koje je u međuvremenu rasprodao po komercijalnim cijenama.

Dok je zabilježba na nekretnini postojeća, Atlantska plovidba kao investitor i vlasnik parcele ima problema s ishođenjem kredita za gradnju i osiguravanjem novčanih sredstava, pa je pitanje kada će se strojevi na toj lokaciji ponovno uključiti.

Iz Atlantske plovidbe d.d. su na ovu temu odgovorili kako je u sporu između g. Milana Sarića i Atlantske plovidbe d.d., prvostupanjska presuda postala pravomoćna i ovršna i donesena je u cijelosti u korist tuženika, odnosno Atlantske plovidbe d.d. i potvrđena drugostupanjskom presudom Županijskog suda u Vukovaru. ‘Predlagatelj je, prema našim saznanjima, tražio zabilježbu u ZK-a, a na koju je u međuvremenu izjavljen prigovor i u fazi je rješavanja postupka po prigovoru,’ odgovorila nam je voditeljica odnosa s investitorima i javnošću Sanja Putica iz Atlantske plovidbe. 

Tekst je originalno objavljen 25. rujna 2020. u tiskanom izdanju Dubrovačkog dnevnika petkom. Možete ga prelistati u nastavku.

Popularni Članci