'

Direktor Libertasa: "Na boljem smo glasu, vozači koji su odlazili, sada nam se vraćaju"

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Grgo Jelavic/PIXSELL
Na sjednici Gradskog vijeća Grada Dubrovnika usvojen je Prijedlog zaključka o prihvaćanju godišnjeg izvješća o poslovanju Libertasa Dubrovnik d.o.o. za 2023. godinu.

Za raspravu se javio gradski vijećnik Andro Vlahušić koji je kazao kako je potrebno, nakon prometnih gužvi proteklih dana, razmišljati o ulozi Libertasa. 

"Libertas prevozi dvije skupine ljudi, jedno su turisti, drugo su domaći ljudi. Umirovljenici su oslobođeni plaćanja, djeca isto tako ili plaćaju jako malo, a onda postoji i radno aktivno stanovništvo. Od njih je 2200 ljudi platilo pokaz, a Dubrovnik ima 20 do 24 tisuće stalno zaposlenih ljudi, što znači da je svaki deseti zaposleni kupio pokaz. Devet ljudi ne koristi Libertas. Drugi dio koji je zanimljiv, znamo li koliki broj turista koristi Libertas? Kada smo krenuli s Dubrovnik Passom 50 posto turista koji su imali besplatni prijevoz je koristilo Libertas, lani 29 posto, a ove godine samo 22 posto. Svaki peti turist koji ima besplatni prijevoz Libertasom ga koristi, a četiri ga ne koriste", kazao je Vlahušić. 

"Taksi usluga je postala javni prijevoz", zaključio je Vlahušić i poručio kako se prometne gužve ne mogu riješiti dok javni prijevoz obavlja taksi, a ne Libertas. 

Predložio je da se prijevoz prema gradskoj jezgri građanima treba biti besplatan. 

"Dok god dajemo taksistima besplatan prolaz preko Ilijine glavice, sukladno Zakonu o liberalizaciji autotaksi prijevoza, dok god imamo odluku da turistički autobusi koji prevoze goste s kruzera do Pila i žičare ne plaćaju ništa, kako će Libertas živjeti?", izjavio je. 

"Svugdje u svijetu ako želite smanjiti gužvu na prometnicama, pojačate javni gradski prijevoz. Libertas ne samo da je izgubio putnike, nego su im vozači i blagajnici, a onda kad dođu na Pile moraju se još i probiti između četiri taksista, tri Ubera, tri žuta, dva plava, jedan zeleni i koje sve boje postoje jer im je Zakon omogućio da tu besplatno dođu", rekao je Vlahušić. 

Vijećnica Anita Bonačić Obradović pitala je hoće li Libertas biti spreman na veći obim posla, s obzirom na to da već prevoze i goste s kruzera, kada budu dio Park 'n' Ride sustava. 

"Trenutačni broj vozača je 165, a primjećujemo da se trend okrenuo, odnosno zaustavljen je odljev vozača. Bilježimo i porast broja aktivnih vozača od prošlog mjeseca, a razlog je što smo intenzivno i na vrijeme krenuli s mjerom prekvalifikacije vozača D kategorije, drugo je bilo podizanje primanja vozača i općenito relaksacija odnosa unutar kolektiva. Imamo sada i povratke iz turizma onih vozača koji su bili otišli, imamo i jednog povratnika iz Njemačke, a vidim da priča koja ide iz firme na vanka je pozitivnija nego prethodnih godina, pa nam se vozači odlučuju priključiti", odgovorio je direktor Libertasa, Franko Mekišić. 

Popularni Članci