/* */

Vlahušić: Hoćete li Državi plaćati harač od zidina, premda je Vlada rekla da im to ne treba?

Autor: Ivona Butjer Mratinović Autori fotografija: DD, N.G., Nikša Grljević

Sjednica Gradskog vijeća, 12. po redu, održana je danas u Velikoj vijećnici, a na kojoj su donesene brojne važne odluke, između ostalog, po pitanju taksi prijevoza, autobusera i pregovora s Društvom prijatelja dubrovačke starine.

Sjednici ukupno nazoče 24 vijećnika te se odluke mogu pravovaljano donositi. Zapisnici s osme i devete sjednice jednoglasno su prihvaćeni.

KLGB Srđ je Grad predložila je izostavljanje prve točke s dnevnog reda, koja se odnosi na vijećnička pitanja, jer se, prema njihovom mišljenju, ne poštuje Poslovnik. Također su zatražili izostavljanje i Prijedloga odluke o prodaji stanova u vlasništvu Grada Dubrovnika jer se prema po tom pitanju puno ovlasti koncentrira u rukama gradonačenika.

'Od 121 stana koji se žele prodati žive zaštićeni najmoprimci, a ovo bi za njih značilo nepogodan položaj,' kazao je Ivan Viđen u ime KLGB Srđ je Grad.

Na navedeno je odgovorio gradonačelnik Andro Vlahušić.

'Nemam ništa protiv, ali predlažem da se skine s dnevnog reda Prijedlog odluke o izmjenama i dopunama Odluke o organizaciji i načinu naplate i kontrole parkiranja u Gradu Dubrovniku iz jednostavnog razloga jer nije u skladu sa Zakonom i nema suglasnost Policijske uprave niti je usuglašena s Visokim upravnim Sudom,' kazao je Vlahušić.

Vlahušić: 'Zašto ne želite da se građani taksijem voze po povoljnijoj cijeni?'

Maro Kristić (Laburisti) predložio je skidanje s dnevnog reda Prijedloga odluke o izmjenama i dopunama Odluke o autotaksi prijevozu u cestovnom prometu jer, tvrdi, stvarni cilj nije smanjenje cijena za građane nego plasiranje i namjetanje točno određenih tableta.

Vlahušić: 'Ništa od izrečenog nije točno. Stoji kako svi taksisti moraju imati jedinstveni način naručivanja i ništa više, nije određeno to o čemu govorite. Ovom je odlukom sve usklađeno sa Zakonom i uvodi se tarifa za građane koja je puno povoljnija. Startna cijena je 18, a cijena po kilometru šest kuna. Zašto im to ne omogućiti?'

S dnevnog reda skinute su točke Prijedlog odluke o uređenju prometa na području Grada Dubrovnika i Prijedlog odluke o prodaji stanova u vlasništvu Grada Dubrovnika te Prijedlog zaključka o davanju prethodne suglasnosti na tekst Statuta Javne ustanove u kulturi Folklorni ansambl Linđo.

Većinom glasova skinuta je točka dnevnog reda Vijećnička pitanja, Prijedlog odluke o izmjenama i dopunama Odluke o organizaciji i načinu naplate i kontrole parkiranja u Gradu Dubrovniku, dok Prijedlog odluke o izmjenama i dopunama Odluke o autotaksi prijevozu u cestovnom prometu ostaje na dnevnom redu.

U 10.50 sati jednoglasno je prihvaćen Dnevni red.

Prva točka o kojoj se raspravlja odnosi se na Izvješće o postupku izdavanja koncesije za žičaru za prijevoz osoba.

'Zakon je jasno rekao kako Grad u ovom slučaju treba izabrati sudskog vještaka koji je napravio analizu, dostavio je nadležnim tijelima i Excelsa nekretnine da se očituju, što oni nisu napravili. Prema Zakonu, jedinice lokalne samouprave određuju koncesiju za žičare. Do sad asmo sve probleme riješili probleme koji su građani imali zobg nedostatka kvalitete života zbog žičare,' kazao je Vlahušić.

Gradonačelnik je kazao nešto i o dobiti same žičare.

'Društvo je od srpnja 2010. godine, kad je žičara puštena, pa do 31. prosinca 2013. godine uprihodovalo 65 milijuna kuna od prodaje ulaznica, a do kraja 2014. godine taj iznos će se popeti na oko 92 milijuna kuna. Čista zarada prije oporezivanja iznosi više od 60 milijuna kuna. Ne žele dati Zahtjev za koncesiju, sukladno Zakonu i iz tog razloga sam podnio dopis nadležnim ministarstvima kako bi provjerili krši li netko Zakon,' kazao je Vlahušić te dodao kako s Lukšić Grupom imaju odlične odnose u svim segmentima, a kako nesuglasice postoje samo po ovom pitanju.

Čustović: 'Ljudi moji, je li to moguće da neki vijećnici koje biraju građani idu na ruku privatniku?'

Igor Miošić (KLGB Srđ je Grad) je kazao da je problem u tome što da gradonačelnik proizvodi neprijatelje, kao i u slučaju s DPDS-om te dodao kako u posjedu ima Studiju koja pobija rečeno od strane gradonačelnika s naznakom 'povjerljivo' pa ju ne može podijeliti.

Vlahušić: 'Kažete da imate Studiju sudskog vještaka od nekog drugog? Od koga? Od privatnika, od Excelsa nekretnine? U Zakonu stoji da sudskog vještaka naručuje onaj koji određuje visinu naknade Grad Dubrovnik, a ne privatnik. Drago mi je da se lista zove Srđ je Grad jer se vidi što žele napraviti. Žele privatniku osigurati dobit, a ne Gradu. Hvala vam što Srđ želite privatizirati, hvala vam što se borite za interese privatnika.'

Miošić je kazao kako je Vlahušić loš pregovarač jer svaki njegov pregovor vodi konfliktu, kao što je to slučaj s DPDS-om.

Vlahušić je kazao kako o njegovim pregovaračkim sposobnostima odlučuju građani te su odlučili dva puta.

'Ja ne pregovaram, ja ratujem da tvrđave budu gradske, da more bude naše i da upravlja svime onim što je gradsko. Ja ne pregovaram, nego provodim zakonsku regulativu,' kazao je gradonačelnik.

Tatjana Šimac Bonačić (SDP) je kazala kako zakonodavac nije odredio krajnji rok te da je potrebno podržati daljnje pregovore.

'Zna se što radi Gradsko vijeće, a što izvršna vlast. Mi nismo tu da pregovaramo, izvršna vlast treba pregovarati i zato se ne mogu složiti s Miošićem,' kazala je.

Miošić: 'Poučeni takvim pregovaranjem, već smo donijeli odluku vezano za DPDS, zar ne? Ovo Gradsko vijeće je donijelo odluku da vam to izmakne iz ruke. Za to je Gradsko vijeće glasalo'.

Vlahušić: 'Nije pristojno govoriti neistine pogotovo kad učite svoju djecu.'

Ivo Gjaja (HSLS): ‘U startu odbacujem optužbe da radim protiv Grada, moj interes je uvijek bio javni interes i interes stanovnika. Kad govorimo o koncesiji za žičaru, moramo konstatirati da u pregovorima je došlo do kratkog spoja. To su informacije Iz jednog intervjua gospodina Ruskovića u kojem je komentirao odnose s Gradom, a koji je postavio pitanje kako je sudski vještak došao do stope koja se licitirala I zašto u zaključku nema pozivanja na bilo koji propis vezan uz koncesijsku naknadu. Nisu ljudi u Excelsa nekretninama vesla sisali.’

Vlahušić: ‘Neću govoriti tko zastupa čije interese. Građani su dovoljno pametni i gledaju vijećnika koji je govorio prije mene. I neka procijene je li govorio kao glasnogovornik jedne tvrtke ili je zastupao interese građana. Imamo li pravo dati nekome da 50 godina koristi najveće resurse ovoga Grada? Mi ovdje odlučujemo hoćemo li u Proračunu imati 50 milijuna eura ili ništa. Tko je od nas ovo spreman nekome pokloniti i zašto? Samo se zapitajte zašto!’

Gjaja: ‘Ja nisam njihov glasnogovornik niti zastupam njihov privatni interes. Pitam zašto ovaj Grad prije pet godina nije uzeo kredit, obnovio žičaru i pobrao prihode.’

Miošić: ‘Pitao je gradonačelnik tko bi javni resurs dao u ruke privatniku. Prisjetimo se izglasavanja UPU-a na Srđu.’

Niko Bulić, predsjednik Gradskog vijeća: ‘Nećete donositi vlastite sudove, vratimo se na meritum stvari, dajete neistinitu interpretaciju. Pustite se osobnih prepirki, pričajte o žičari!’

Miošić: ‘Excelsa nekretnine su pripravne plaćati koncesiju Gradu i to nije sporno. Kad smo pričali s taksistima, kazali su kako su spremni pružiti popust građanima, to nije sporno. Kad smo pričali s autobuserima, rekli su da su spremni plaćati naknadu. Uvijek se problem pojavljuje u pregovorima i načinu na koji Vlahušić pregovara i njegovom nastupu.’

Esad Čustović (HSS): ‘Izabrano je Povjerenstvo za žičaru, a tu smo izabrani ja i Dubravka Marunčić (HDZ). Na posljednjem sastanku pozvali smo i gospodina Ruskovića. Pregovori kao pregovori ne znam kakvi su bili, no moram reći da je najspornija stvar koncesija. Da smo predložili pet ili šest posto, ne bi bilo nikakvih problema. Stopa od 24 posto je dobra. Pojedini vijećnici, posebno Miošić, nisu osporili brojku vještaka. Excelsa nekretnine dobile su prihod od 65 milijuna, nitko nije rekao ni riječ o tome, nego su se citirale izjave direktora. Zašto se ne osporavaju brojke? Ako stavite u odnos tu dobit s ukupnim prihodom, to vam iznosi 65 posto. Ne treba biti ekonomist, većina ljudi zna da tvrtke koje rade od pet do 10 posto ostvaruju jako dobar rezultat. Ovdje se radi o ekstra dobiti i zašto jedan dio ne bi išao u naš Proračun? Oni do 31. prosinca 2013. godine nisu ništa platili, zahvaljujući Vladi. Ljudi moji, je li to moguće da vijećnici koje su birali građani rade u korist privatnika?‘

Božidar Memed (SDP): ‘Ovaj zakon ima nekih nedorečenosti jer nije obuhvatio koncesije koje već postoje i mišljenja sam da nećemo lako doći do dogovora.’

Doris Lujić (Laburisti): ‘Koje ste do sad korake poduzeli da dođe do dogovora, gradonačelniče?’

Šimac Bonačić: ‘Kod primjene zakona tek se vide nedostaci. Ako to postoji u ovom slučaju, treba ići s prijedlozima izmjena i dopuna’.

Vlahušić: ‘Ne vode se pregovori između Grada Dubrovnika i Excelsa nekretnina. Ovdje se ne radi o pregovorima, nego Excelsa nekretnine nisu uputile zahtjev, a Zakon kaže da ga treba uputiti. Nije definiran rok, ali se podrazumijeva da se treba podnijeti zahtjev ako žele voziti i raditi. Nema pregovora, ne žele podnijeti zahtjev, ne žele plaćati ni jednu jedinu kunu. Zašto podržavate stav da oni uopće ne upute zahtjev?’

Maro Kristić (Laburisti): ‘Dok mi dajemo prijedlog ugovora o koncesijskoj naknadi, gradonačelnik priča o novoj žičari. Ako se sutra otvori nova žičara, automatizmom će se dogoditi da dio ljudi prijeđe na tu žičaru. Dosta je tu stvari ostalo u zraku. Apeliram na daljnje razgovore da dođemo do riješenja. S nekim se može razgovarati, s nekim ne. Na ovaj način ćemo izgubiti dodatne milijune, a Ministarstvo sigurno neće utvrditi razinu koncesijske naknade jer ste rekli kako su Lukšići često po Ministarstvu.’

Dubravka Šuica (HDZ): ‘Sjećate se kako je teško bilo uopće nagovoriti tu tvrtku na obnovu te riješiti probleme s građanima. Sad smo dobili projekt i Grad bi trebao imati neku dobit od toga. Problem postoji u Zakonu, znači trebalo bi uvesti nekoliko malih izmjenica. Iz mog iskustva s tom tvrtkom, na našu žalost, oni ipak žele maksimum za svoju kompaniju. Žičara će ostati i nakon Vlahušića, i nakon svih nas, nepotrebno je ovdje sada iznositi osobnu i političku netrpeljivost.’

Matko Bupić (Laburisti): ‘Osnovni je problem manjkavost Zakona. Privatnik ne želi dati zahtjev, ne bih ni ja da sam na njegovom mjestu. Zavirivati u to koliko su zaradili nije pristojno. ‘

12: 02h Izvješće je jednoglasno prihvaćeno, ali Gradsko vijeće tražit će od Vlade i Sabora da preciznije odrede rok i način podnošenja zahtjeva za koncesiju u Zakonu o žičarama.

Izvješće o arbitraži za javnu garažu na Ilijinoj glavici.

Nekoliko uvodnih riječi kazao je gradonačelnik Andro Vlahušić.

Vlahušić: ‘Garaža je napravljena, puštena je u pogon 2009. godine, smanjila je gužve i obavlja dobro svoju komunalnu fuknciju. Napravljena je dvorana, Grad Dubrovnik nije ništa trebao platiti. Do današnjeg dana, Grad Dubrovnik iz Proračuna nije uplatio nijednu kunu Midia grupi i nemamo nikakvih gubitaka, za sada.Garaža ne stoji dobro financijski i ukuno je dužna 60 milijuna kuna, Gradu je dužna šest, a Sanitatu dva milijuna kuna. Danas se radi nekoliko istovremenih procesa, stečaj Ragusa parkinga, ragovori gradonačelnika s Midia grupom i PBZ-om. U ovom su uključeni i odvjetnički ured i sudski vještak. Što se tiče arbitraže, temeljem ugovora naši pravni stručnjaci smatraju kako ne treba Grad platiti ništa nego se ide prema privatniku, ali svjesni su da je to teško u financijskom dijelu braniti do kraja. Brojka na arbitraži je od nula do 260 milijuna kuna. Privatni partner nije u šest godina osmislio način kako da poboljša financijsku situaciju nego je očito sve polagao na tu arbitražu koja se vodi u Zagrebu, jednokratna je, njena odluka je konačna i nema žalbe.’

Šuica 'izrešetana' pitanjima jer je tada bila gradonačelnica

Lukša Matušić iznio je stav DDS-a.

‘Da bi se ovaj teški problem do kraja mogao razumjeti, trebamo se vratiti na ugovore iz 2005. godine,  a u jednom i u drugom ugovoru stoji kako će se nesporazumu rješavati mirno, a ukoliko tako ne bude, nadležnost ima Sud u Dubrovniku. Oba ugovora nosili su naznaku poslovne tajne. 2007. godine potpisao se aneks ugovora u kojem stoji da se ugovara arbitraža. Ovo je bitno istaknuti jer tužba Midia grupe crpi argumente upravo u ovome. Ako se nije ranije uočilo da ćemo imati probleme, trebalo je angažirati neki jako dobar odvjetnički tim. Tko je odobrio da se nadležnost Suda u Dubrovniku zamijeni arbitražom?’, kazao je Matušić te dodao kako je izrađen loš poslovni plan te se kao takav nije smio potpisati.

Kazao je i kako sumnja kako će izgradnja komenrcijalnog centra riješiti problem jer će on zahtijevati nove kredite.

Vlahušić: ‘Hto bi se samo osvrnuti na arbitražu. Trajat će dugo vremena, pokušavamo naći izlaz. Htio bih da konstatiramo da još uvijek nemamo nijedan dug, nije nam ispostavljen nijedan račun. Konačan cilj bi bio da se ne utvrdi ne veća svota od 40 milijuna kuna i da Grad nema nikakvih financijskih obaveza, a da je izgradnja poslovnog centra kompletno privatna investicija. Suglasni smo i  za raspisivanje javnog natječaja, a da privatni investitor mora samostalno to napraviti i Gradu Dubrovniku plaćati naknadu te zaposliti ljude.’

Olga Muratti (nezavisna vijećnica) je kazala kako je garaža tu, a kako je ona uvijek bila protiv nje te se složila sa Šimac Bonačić kako odluka donesena o garaži mora značiti konačnu odluku.

Kristić je pozvao Dubravku Šuicu za govornicu koja je bila gradonačelnica za vrijeme potpisivanja spornih ugovora. Također je dodao kako brani stav kako Grad Dubrovnik nema obvezu ništa isplatiti. PBZ traži od Grada Dubrovnika 40 milijuna kuna, na za to vrijeme Midia grupa ne odustaje od arbitražnog postupka. U toj bi priči Grad izvukao deblji kraj. Također je postavio pitanje je li Midia grupa uopće dobar partner u budućnosti po pitanju garaže.

Miošić je kazao kako su uputili otvoreno pismo putem medija s brojnim pitanjima, no većina odgovora nije dobivena. Smatra kako građani zaslužuju odgovor zašto se na takav način ušlo u taj projekt, a pitanje je upućeno tadašnjoj gradonačelnici Dubravki Šuici. Gradonačelnika je upitao što je Grad napravio da bi spriječio gomilanje duga kad je bilo vidljivo da će Ragusa parking ući u stečaj.

Šuica je kazala kako je ideju zpaočeo Ćićo Obuljen, nakon njega Vido Bogdanović. Nakon toga, kazala je kako je Muratti inzistirala na izgradnji dvorane, a kako je Vlahušić kao gradonačelnik preuzeo garažu na sebe kad je došao na čelo Grada te kako je bila uvjerena kako će taj projekt dalje voditi uspješno.

'Dobili smo Midia grupu na natječaju. Stvari treba vratiti u kontekst zbivanja, kamata, vjerovanja da će autocesta doći do Dubrovnika te kako je Grad morao imati barem jednu javnu garažu. Ona je ispunila komunalnu namjenu, i dvorana je ispunila svoju. Je li ugovor dobar ili loš? Nisam stručnjak, ali dva puta su se podigle kaznene prijave dok sam bila na čelu Poglavarstva i obje su bile odbačena. I s tog vijeća prije dvije, tri godine da se ide prema institucijama, podigla se prijava i ugledala je svjetlo Grada na jednom dubrovačkom glasilu te sam taj tekst vidjela tek sada, a o čemu priča Matušić koji je bio u HDZ-u, a sad je u DDS-u. Imali smo najbolju namjeru, nismo se obvezali niti izdali ikakve mjenice,osim u dva slučaja koji se tiču pomoći dolaženju do kredita. Ta odredba je bila ništavna,' odgovorila je Šuica te dodala kako Grad Dubrovnik nije dao ni kunu za taj projekt, a uživao je sve pogodnosti i garaže, i dvorane.

Kristić: ’Čudi me taj vaš pristup kad kažete da ćemo morati nešto platiti za garažu. Kad ste ulazili u posao, morali ste znati koliko treba platiti.’

Šimac Bonačić: ‘Jasno mi je zašto PBZ predlaže 40 tisuća kuna, međutim zanima me na temelju čega Midia grupa potražuje od Grada?’

Šuica: ‘Zar mislite da bi nam netko trebao pokloniti garažu i dvoranu? Mogli smo dići kredit, a Vlad aje bila u udgovima i nisu htjeli dati suglasnost. Tražili smo način za najpovoljniji kredit, a za to smo odabrali javno privatno partnerstvo. Raspisali smo natječaj namjere, javila se ta kompanija. U tom trenutku, ne postoji ni studija, ni projekt. Oni su poslali projekt, a stajalo je da ona vrijedi 450 tisuća eura. Tek kad smo ušli u projekt, tad se vidjelo da je to ozbiljniji projekt nego što je prikazano. Obvezali smo se na cijenu te kako će se dio tog novca vratiti s kamatama. Olako pričamo o nečemu što nije realno. Ne kažem da nije moglo bolje. Možda je moglo bolje, ali moramo stvari staviti u kontekst.’

Viđen: ‘Kazali ste kako ugovor nije štetan, no dogodilo se da je sada moguće da će Grad možda morati platiti do 260 milijuna kuna.’

VLAHUŠIĆ PORUČIO 'NEVJERNICIMA': U proljeće voda dolazi u Gornja sela, a komercijalni centar u Mokošicu!

Nakon pauze, na red je došao Prijedlog zaključka o prihvaćanju Izvješća gradonačelnika o radu za razdoblje siječanj – lipanj 2014. godine

Uvodno je riječ imao gradonačelnik.

‘Priča o šest mjeseci je priča o vrlo uspješnom vođenju Grada. Prvi smo grad u RH koji odgovorno upravlja s onim što ima. Prvih šest mjeseci završili smo pozitivno, uključujući i prihod od zidina. Gdje se nalazi, o tome ćemo govoriti pod drugim točkama. Veseli nas imati točku od državnoj reviziji bez ijedne zamjerke. Sve što je planirano je i ostvareno. Donesene su izmjene i dopune GUP-a koji je usvojen u ožujku te imamo viziju kako će Dubrovnik izgledati u narednih 10 godina. Naš Upravni odjel je pripremio plan, a drugi Upravni odjel za izdavanje dozvola je daleko najefikasniji u RH. 113 predmeta je u obradi, imamo šest, sedam referenata, svi predmeti se rješavaju u roku od mjesec dana. Grad Dubrovnik za privatne investitore ima više više od 15 milijardi kuna. Tu je terminal u Gružu, a javit ćemo se na natječaj. Sve imamo u prostornom planu, a imamo i investitore. Jedini projekt koji nije započet i to zbog potpuno jasnih razloga je projekt Groblja Dubac. 1 600 dubrovačkih obitelji čeka zbog inata ili 17 tisuća kuna. I ministar maras i Mrsić jučer su bili u Dubrovniku i otvorili su Tvornicu ideja za koje oni smatraju kako je jedan od najbolji projekt u RH, a neki su ga gledali s podsmijehom. Promet u Gradu je riješen. Uveli smo i plaćanje cestarine u iznosu od 50 posto, a što s također neki gledali s podsmjehom. Pitanje prometa je ovdje političko pitanje. Što se tiče turizma, šestu godinu za redom bilježimo rast, što nitko na Mediteranu ne ostvaruje,’ kazao je Vlahušić, a po pitanju kulture naglasio je projekt Lazareta.

Kazao je kako bi u proljeće trebala doći voda u Gornja sela kao i veliki komercijalni centar u Mokošici, a kanalizacija za Rijeku dubrovačku u jesen te je pozvao sve 'nevrjernike' do dođu.

Olga Muratti: 'Ponašamo se kao da smo na ulici, a ozbiljna smo institucija. Mi o ovome ne glasujemo nego primamo na znanje. Ne znate propise, ne može vijećnik vijećniku postaviti pitanje, pročitajte propise!'

Lujić je zanimalo o kojim projektima u vrijednosti od 15 milijuna kuna se radi, a Marijela Marković (KLGB Srđ je Grad) upitala je što je s oborinskom odvodnjom kod Robne kuće Minčeta za koju stoji kako je napravljena rekonstrukcija, kao i je li aplicirano za EU fondove po pitanju nadogradnje Osnovne škole Lapad.

Gjaja: 'U kojem to uređenom Gradu gradonačelnik ide gradom i govori - ovdje klupa, ovdje ograda, ovdje rasvjetno tijelo?'

Muratti: 'I ja bih pohvalila, kao Marković, kako izgleda ovo Izvješće. Što se tiče obrazovanja, rekla bih obzirom da je Grad osnivač osnovnih škola kako se tu rade veliki napori, a dokaz tome je Izvješće na kojem možemo vidjeti da nakon dogradnje O.Š. Marina Držića se po istom modelu nadograđue i O.Š. Lapad. Možemo biti ponosni na Grad koji je pokrenuo stipendiranje i kreditiranje učenika. Tu su i dobri potezi za stvaranje normalnih uvjeta za rad O.Š. Marina Getaldića - Centar. Tu je još i gradnja POS-ovih stanova te nadogradnji vrtića Pčelica i Palčica.'

Bupić je kazao kako Dubrovnik 600 godina ima vodovod, a nema pitku vodu kad padnu velike količine kiše. Miošić je podsjetio na neuspjele pregovore s DPDS-om i Lukšićima.

'Nisu to gluposti, ja sam se naslušao većih gluposti od vas. Od žičare i zidina su se u Proračunu planirali prihodi, a nema ih, o tome ni jedna riječ. Postavlja se dvojba hoćemo li o ovome glasovati ili samo primiti na znanja. Građani koji nas prate imaju pravo znati koji vijećnici podržavaju ovaj rad, a koji ne, stoga predlažem glasanje,' kazao je.

Vlahušić: Dvoje ljudi svjesno i ciljano oštećuju Proračun Grada, nepotrebno je da novac od zidina ide u Zagreb!

Vlahušić je odgovorio na pitanja.

'Vijećnice Lujić, na investitorima je hoće li graditi ili ne, to je predviđeno GUP-om. Što se tiče škola, na O.Š. Palad su počeli radovi i bit će gotova do naredne školske godine. Što se tiče pitke vode, izgradnjom Omble, obveza HEP-a je bila izgradnja pročistača. Kako je to stavljeno po strani, to je postala obveza Grada. Veliki glavni pročistač je prijavljen Europskoj komisiji. Što se tiče DPDS-a, odluka je samo jedna, a to je da novac ubire Društvo i kao takvo šalje novac Zagrebu, umjesto da novac ostane u Gradu. DPDS svjesno i namjerno ne žele povećati cijenu ulaznice, ciljano i namjerno smanjuju i Proračun Grada, i Proračun RH, iako je napravljena analiza da povećanje cijene ulaznica za turiste neće smanjiti posjete. Dvoje ljudi svjesno i namjerno to radi, i svjesno i namjerno ne žele uvesti noćni posjet zidinama,' kazao je Vlahušić.

Nakon toga, na red je došao Prijedlog polugodišnjeg izvještaja o izvršenju Proračuna Grada Dubrovnika za prvo polugodište 2014. godine.

O tome je više kazao pročelnik Nikola Pavlović.

'Danas na računu imamo 29 milijuna kuna, a do 22. rujna ostvarili smo nešto više od 295 milijuna kuna. To je 11,8 posto više od prihoda ostvarenih lani,' kazao je Pavlović.

Svi prihodi u odnosu na proteklu godinu su veći.

Marković: ‘Opet ću pohvaliti Odjel za financije i Nika Pavlovića. No, kad zagrebemo ispod površine, vidimo niz nepravilnosti i sumnji te imaju li pročelnici Mirić i Perić ikakve strategije u određenim projektima koji su odabrani u Proračun. To je recimo projekt Adria move it; više od pet puta su povećani troškovi u odnosu na planirano, a staza nije dovršena. Tu su i projekti za koje nije utrošena ni jedna kuna, a koji su vezani uz poboljšanje turizma. Tražim projektnu dokumentaciju vezanu uz Ilijunu glavicu. Osim toga, jesu li znakovi koliko još imamo do semafora stvarno bitniji od toga da imamo čistu vodu?'

SHOW U GJAJINOJ REŽIJI: Kupine nam upadaju u oči, mikroasfalt izaziva rane porode!

Gjaja je kazao kako je Proračun donesen na bazi želja te kako je u Upravnom odjelu za gospodarenje nekretninama 34 milijuna kuna, a realizirano 13 posto. Dodao je i kako građanima kupine grebu automobile i upadaju u oči, a kako trudnice u visokoj trudnioći zbog mikraoasfalta imaju rane porode zbog treskanja prilikom vožnje.

Pavlović: Nijedan račun nije plaćen izvan zakonskog roka. Ne poznajete problematiku, niste vidjeli nijedan račun, niste upoznati! Ovo je sramota što se ovdje govori! Grad Dubrovnik nijedan rok nije prekršio u tri godine, to garantiram i za to odgovaram!'

15:19h Prijedlog je većinom glasova prihvaćen.

Prijedlog odluke o pretvaranju tražbine u kapital, ulaganja prava i upisa dionica u postupcima predstečajnih nagodbi nad dužnicima jednoglasno je prihvaćen, a većinom glasova prihvaćen je i Prijedlog odluke o izradi UPU-a Trsteno - Veliki stol.

Na dnevnom redu našao se i Prijedlog odluke o zaustavljanju i parkiranju turističkih autobusa i osobnih automobila (8+1) u zoni posebnog prometnog režima.

Uz same izmjene i dopune, ova točka ima jedan prometni elaborat, a na rješenje je data i suglasnost Policijske uprave dubrovačko-neretvanske.

Elaborat je izrađen na Prometnom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu prema kojem na području oko povijesne jezgre tijekom turističke sezone dolazi do izrazito velikog broja turističkih autobusa pa time i do velikih gužvi. Iz tog razloga dat je prijedlog za regulaciju parkiranja turističkih autobusa i automobila u zoni posebnog prometnog režima.

Navedenom bi se Odlukom uvelo oslobađanje kompletno svih autobusa koji prevoze turiste koji borave na području Grada Dubrovnika, ali i cijele Županije.

'Svi oni koji su stacionarni gosti, od Prevlake do doline Neretve, kad dolaze u razgledavanje povijesne jezgre neće plaćati naknade. Nema naplate prijevoza jer samim time što su smještani u hotelima pridonose gospodarskom napretku Dubrovnika. Druga skupina koja neće plaćati su ekskurzije. Navečer se opet ne naplaćuje ništa svima onima koji dolaze na večere, kongrese i slično,' kazao je Vlahušić na svom kolegiju održanom prije same sjednice. Naknadu će plaćati samo dnevni posjetitelji, agencije iz Hrvatske i kruzerske kompanije.

Prometni fakultet je dao suglasnost za  postavljanje fizičkih prepreka koje će biti ukopane u zemlju sa ENC uređajima. Onaj tko plaća, moći će se parkirati na Pilama, drugi to neće moći.

Slobodan Vukotić (HSP A.S.) je predložio određene promjene pojmova, ali u potpunosti je podržao ovu odluku.

Miošić: 'Vjerujem da bi Grad trebao razmišljati na koji način smanjiti promet na Pilama, a ne osmišljavati efikasniju naplatu. Što će se dogoditi ako stupić zaglavi?'

Prijedlog je prihvaćen većinom glasova.

Prijedlog odluke o načinu i vremenu obavljanja građevinskih radova na području Grada Dubrovnika prihvaćen je većinom glasova, nakon čega je na dnevni red došao Prijedlog odluke o izmjenama i dopunama Odluke o autotaksi prijevozu u cestovnom prometu.

Vlahušić: 'Ukoliko usvojite ovu Odluku, taksist je dužan uključiti Tarifu broj 2 te izdati račun. Ukoliko se račun ne izda, prijavite nam ga, niste dužni platiti. Svi taksisti moraju biti povezani u jedinstveni sustav naručivanja, nismo definirali vrstu uređaja, to je na taksistima'.

Mario Obuljen (HDZ): 'Velika se bura digla po pitanju tablet uređajima. Na predavanjima se govori jedno, u medijima piše drugo. Navodno sam čuo da se uređaji mogu kupiti po želji, molio bih pojašnjenje.'

Šimac Bonačić: 'Ovo bi donijelo bolju uslugu i bolji standard, kao i sankcije za počinitelje. Međutim, zanima me je li ispoštovan Zakon o porezu na dohodak kao i Zakon o fiskalizaciji.'

Lujić: 'Priča oko tableta ne drži vodu, namjera je da se plasiraju kupljeni tableti. Velika većina taksista podupiru sniženu cijenu, što stoji u potpisanoj Deklaraciji, ali traže rok do kraja godine, a u ime toga predlažem da danas ne donesemo takvu Odluku.'

Čustović: 'Unači li da se ako ovaj uređaj uzme od različitih banki može ući u zajednički sustav ili moraju svi uzeti od iste banke da bi ušli u zajednički sustav?'

Miošić: 'Namjera je dobra, podržavamo da taksisti budu pozivani po nekakvom redu, ovim će se uvesti red. Podržavamo i popust za građane. Međutim, ovu Odluku smo htjeli skinuti s dnevnog reda jer smo htjeli uvesti i trajno skidanje dozvole. Odluka je nedorečena, koji točno dokument treba građanin dati na uvid? Predlažem da se ova Odluka prvo uredi pa donese.'

Muratti: 'Tko nam brani da s vremenom dopunimo Odluku te uvedemo i trajno oduzimanje? Slažem se kako treba definirati termin stupanja Odluke kao što to taksisti traže, to ne mora biti isti dan kad je i odluka usvojena. To nisu razlozi za neprihvaćenje Odluke.

Vlahušić: 'Ovom Odlukom se samo kaže da uređaj mora biti povezan u zajednički sustav, na njima je da odluče o kojem će se uređaju raditi i koliko će koštati, ne želimo im ništa nametati. Sve je usklađeno s Ministarstvom financija. Slažem s s tim da dodamo kako primjena Tarife 2 se primjenjuje od 1. siječnja 2015. godine. Moj prijedlog je da trajno oduzimanje uopće sada ne stavljamo nego da podnesemo Izvješće te na proljeće razmotrimo postoji li netko tko je zaslužio oduzimanje trajnje dozvole.'

Novi cjenik za građane predviđa startnu cijenu od 18 kuna, a prema tarifi za svaki prijeđeni kilometar naplatit će se šest kuna. Pogodnost će imati domaće stanovništvo s prebivalištem na području Grada Dubrovnika, uz predočenje odgovarajuće iskaznice.

Riječ je o tzv. 'Tarifi br. 2' koju će građanima morati omogućiti svi taksisti, a oni koji se ne budu pridržavali tog pravila bit će kažnjeni privremenim oduzimanjem dozvole u trajanju od sedam, 15 ili 30 dana što uključuje i zabranu korištenja autotaksi stajališta.

Prema Odluci, taksi vozila će morati imati ugrađen uređaj koji će putem interneta biti povezan u cijeli sustav autotaksi prijevoza, a svi taksisti u razdoblju od 1. svibnja do 1. studenog morati će imati bijele košulje ili polo majice za vrijeme obavljanja autotaksi djelatnosti. Svo vrijeme morat će imati i istaknutu akreditaciju.

Prijedlog je većinom glasova prihvaćen!

Prijedlog odluke o zabrani konzumiranja, nošenja i posjedovanja alkoholnih pića maloljetnim osobama na području Grada Dubrovnika, Prijedlog odluke o dodjeli koncesije za posebnu upotrebu pomorskog dobra za izgradnju sustava javne odvodnje na čest. zem. 1243 k.o. Mokošica  i Prijedlog programa korištenja sredstava naknade za zadržavanje nezakonito izgrađenih zgrada u prostoru na području Grada Dubrovnika, Prijedlog zaključka o izmjeni Zaključka Gradskoga vijeća Grada Dubrovnika KLASA: 401-01/14-05/22, URBROJ: 2117/01-09-14-5 od 7. travnja 2014. su prihvaćeni.

Prihvaćeni su i Prijedlog zaključka o izmjenama i dopunama Zaključka o subvencioniranju  cijene cestarina autoceste A1 za prvu skupinu vozila na relaciji Ploče – Zagreb – Ploče i Prijedlog izmjena i dopuna Pravilnika o subvencioniranju cijene cestarina autoceste A1 za prvu skupinu vozila na relaciji Ploče – Zagreb – Ploče. prema kojima se subvencije neće odnositi isključivo na vlasnika vozila nego i na članove njegove uže obitelji.

Prijedlog odluke o imenovanju pregovaračkoga tima radnoga tijela Gradskoga vijeća Grada Dubrovnika za pregovore s Društvom prijatelja dubrovačke starine je kazao kako ne želi biti u timu pregovarača.

'Država nam je uzela 40 milijuna kuna, a sad me zanima hoće li vijećnici pregovarači dati Državi dodatnih 20 milijuna kuna PDV-a od zidina, premda je Vlada rekla kako im to ne treba,' kazao je Vlahušić te to usporedio s haračem od Turaka.

Miošić: 'Vlahušić u pregovorima ne želi sudjelovati jer je solo, a ne timski igrač.'

Šimac Bonačić: 'Trebamo postupati po Odluci Ustavnog suda. Također postoje i valjani ugovori. Nitko iz SDP-a se nije javio da budemo dio tima za pregovore jer držimo da pregovori idu preko izvršne vlasti. Možemo predlagati odluke, pratiti, ali nisam sigurna da vijećnici mogu činiti Povjerenstvo za pregovore. Gradonačelniče, bježite li na ovaj način od odgovornosti?'

Matija Čale Mratović (HNS): ‘Mi bismo trebali težiti provedbi Zakona. ’96. godine je izašao Zakon o vlasništvu prema kojem zidinama ne može upravljati udruga, a dvije godine nakon toga je potpisan Ugovor s DPDS-om. Oni djeluju po Ugovoru koji je važeći, ali nije u skladu sa Zakonom.’

Prijedlog je prihvaćen većinom glasova.

Sjednica je zaključena u 16:47 sati, a nastavljena će biti u ponedjeljak.

Popularni Članci