POZNATI DOBITNICI NATJEČAJA Evo kako će izgledati vizualni identitet projekta Participativno budžetiranje
Na otvoreni Natječaj za dizajn vizualnog identiteta, slogana i naziv projekta participativnog budžetiranja grada Dubrovnika, pristiglo je ukupno 13 radova. Na zasjedanju održanom 7. studenog, Ocjenjivački sud u sastavu: Jelena Tamindžija (predsjednica Ocjenjivačkog suda), Marita Bonačić, Damir Bralić, Alisa Aliti Vlašić i Marijana Aksić Vitković, jednoglasno su donijeli odluku o nagradama, izvijestili su iz DURA-e.
PRVU NAGRADU osvojio je rad pod šifrom A1, zajednice Filburg d.o.o./Hot Dog d.o.o., autora: Andrej Filetin, Maro Pitarević
Koncept: D kao dijalog
Naziv projekta: za bolji Grad
Slogan projekta: Moje ideje postaju djela
Obrazloženje odluke:
Rješenje u konceptu i grafičkoj izvedbi kvalitetno podržava i vizualizira tezu ove inicijative da se spoj građana i institucija temelji na dijalogu - poziva građane na dijalog (dubrovački dijalog) i proaktivnost kroz alat izravne demokracije, pritom ohrabruje percepcijom pozitivne, bolje budućnosti za Grad, odnosno građane. U tu svrhu mobilizira tipografsku sliku verzalnog slova 'D' koja je posljednjih godina prepoznata i prisutna kao vizualni označitelj Grada (logotip grada, logotip DURA-a i sl.). U ovom rješenju taj označitelj doživljava inovativnu nadogradnju te postaje i svojevrsni dinamički interfejs koji poziva na akciju i participaciju - simbolički nudi „unos“ novog, potrebitog unutar područja Grada. Rješenje funkcionira i na simboličkoj (kao znak) i utiliratnoj razini (kao urbana intervencija) i to u svim potrebnim mjerilima analognih i digitalnih platformi te je izuzetno podatan za primjenu u širokom spektru medija.
Žuta boja kao dominantna (ujedno asocijacija na post-it papiriće - radioničarski element) provociraju aktivaciju i akciju građana, u duhu pozitivnog dijaloga i razmjene te evaluacije individualnih ideja i prijedloga. Kvaliteta rješenja prepoznaje se u samostalnom funkcioniranju, ali i u sprezi sa sloganom ili sustavom slogana koji se adaptiraju i stavljaju fokus na određenu, posebnu problematiku. Osnovni slogan 'Za bolji Grad' koji naoko djeluje jednostavan i populistički, s velikim slovom 'G' u riječi 'grad' nedvosmisleno denotira Dubrovnik i u sprezi s vizualom stvara kohezivnu cjelinu te se spretno izvlači iz stereotipa sličnih. Slogan projekta izravno, jasno i jednostavno sugerira moć izravne demokracije, realizaciju ideja, te u konačnici povjerenje u proces. Pod egidom „D kao dijalog“ otvara se i prostor čitanja znaka i slogana kao šava između tradicije republike (res publicae ili stvari naroda) i ove institucionalne inicijative koja omogućava pojedincu da iznosi ideje bitne za zajednicu i aktivno mijenja budućnost nabolje.