/* */

BIVŠI GRADONAČELNIK O PROMETU Vlahušić: Budućnost je u zoni ograničenog prometa

Autor: Vedran Salvia Autori fotografija: DD

U određene dijelove Grada treba uvesti ograničeni promet, rekao je na konferenciji za novinare bivši gradonačelnik i nezavisni kandidat na listi Narodne stranke-Reformisti za EU izbore Andro Vlahušić.

Vlahušić je "pressicu" održao u hotelu Libertas Rixos gdje je ponovio da mu nije cilj odlazak u EU parlament, već da s kandidaturom želi ukazati da mu je počinjena nepravda budući da se zbog "lex Vlahušića" nije mogao kandidirati na prošlim lokalnim izborima. 

Ipak, najviše je govorio na temu prometa.

- Nakon rješenja križanja na Ilijinoj glavici i drugih rješenja oko Grada, kao i oko Doma zdravlja, osnovni problem gužve je od Zagrebačke ulice do Boninova. Kad sam bio gradonačelnik naša razmišljanja su se temeljila na znanosti, na brojanju prometa koje je nadzirao Prometni fakultet, dok nam je Građevinski fakultet napravio prometnu studiju. Treba donijeti prometna rješenja koja će se financirati od strane EU fondova jer 2,5 milijuna Europljana godišnje posjeti Dubrovnik. - rekao je Vlahušić.

- Svima nam je osnovni problem što smo u povijesnoj jezgri  prenapučili ljude. Za ludu brojači posjetitelja i konopi koje smo skraćivali ili produživali kad mi u jednom trenutku dovedemo toliko ljudi na Pile. Firenza, Siena ili Milano imaju ograničeni promet s automobilima samo za stanovnike povijesne jezgre, odnosno domaće ljude. Nitko drugi ne može. Grad je kupio Čingriju i sad je vlasnik prostora sve do Ilijine glavice. Prostor je to od 10 tisuća kvadrata. Čingrija tu treba biti novo Pile. Prolazak Zagrebačkom ulicom bi po ovom modelu bio jednostavan, Volantinova ulica je spreman i plaćen projekt. Kad bi se ta cesta obnovila onda bi se se vrtili u suprotnom smjeru oko garaže. Od semafora na Ilijinoj glavici do ulaza u Zagrebačku ulicu bi dobili treću traku. Dakle, jednu za garažu, drugu za automobile dubrovačkih registracija kao one s dozvolom, a lijeva traka bi išla za autobuse. Tu bi se nalazio i semafor koji bi regulirao prolaz autobusa. - kazao je Vlahušić.

- Kad bi proglasili zonu ograničenog prometa, u budućnosti i pješačku zonu, onda je i Dubrovnik vrijedniji. Recimo, čovjek iznajmljuje apartmane ovdje (kod hotela Libertas, op.a.) na Bookingu mu piše da je 1,9 kilometara udaljen od Grada. Kad bi Čingrija bila pješčka zona onda bi mu pisalo  600 metara da je daleko od pješačke zone. Tako će moći i skuplje naplatiti svoj apartman, a odluka je administrativna. - kazao je.

Također, na konferenciji za novinare Vlahušić je rekao i kako se nije trebao srušiti projekt terminala za putnike s kružnih putovanja, koji bi sad, dodao je, poboljšao situaciju u Gružu. Dodao je i da su projekti uz koje je sadašnja gradska vlast povukla EU sredstva, prvenstveno ona za energetsku obnovu, nastali u njegovo vrijeme. Isto tako, kazao je i kako je projekt smart parkinga također njegov, a kritizirao je projekt pročistača, dodajući da on nije realiziran već dvije godine. Optužio je trenutnu gradsku upravu "da su stanovi za invalide Domovinskog rata prenamijenjeni za mlade ljude te tako braniteljima oteti".

Kazao je još da pobjeda HDZ-a nije bila temeljem volje građana nego "lex Vlahušića", ali i dodao da su ovi EU izbori "low profile".

- Kampanja će biti jedna ili dvije pressice, banneri na portalim, eventualno letak i ništa drugo. Ovo je samo pokazivanje da je Andro živ i ovo je najava za 2021. Moj interes nije Hrvatska niti Bruxelles, mene zanima moje dvorište. Zato ću na iduće izbore izaći s listom 

Popularni Članci