BESPLATAN JAVNI PRIJEVOZ? Franković i gradska uprava razmatraju poseban model prijevoza Libertasom

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Grgo Jelavic/PIXSELL
Kako doznaje Dubrovački dnevnik, u Gradu Dubrovniku razmatraju i razrađuju posebne modele javnog prijevoza u Dubrovniku, a prema kojima bi javni prijevoz bio ni više, ni manje nego besplatan. Tako se, prema dostupnim informacijama, razrađuju dva modela besplatnog javnog prijevoza Libertasom. Prema jednom od njih, autobusi bi bili besplatni građanima Dubrovnika, a prema drugome svima, odnosno i građanima, i turistima.

Posljednjih tjedana gradske tvrtke i ustanove rade inventuru troškova prijevoza prema službenicima Grada, zaposlenicima u javnim ustanovama i gradskim tvrtkama. Iako na samoj razradnji ovih modela radi uzak krug ljudi uz gradonačelnika, iz gradskih je tvrtki procurila informacija kako se između ostaloga užurbano zbrajaju i iznosi prijevoza za zaposlenike, što je i zakonska odredba.

Smanjenje gužvi

Kako Dubrovački dnevnik neslužbeno doznaje radi se o planu da već od kraja 2020. ili 2021. prijevoz Libertasovim autobusima bude besplatan što bi, kako su uvjereni u Gradu, ubrzalo protočnost na gradskim cestama, motiviralo građane i posjetitelje da manje koriste automobile, a da se više kreću autobusima.

Navedeni modeli koji se razmatranju i koji bi u slučaju realizacije morali zadovoljiti niz proceduralnih stvari je u sinergiji i s posebnim zakonom o broju taksi vozila u gradovima pod zaštitom UNESCO-a, a o čemu se sve više govori. Tako bi se broj taksista smanjio na 400 do 500, što bi bilo smanjenje od gotovo 1000 automobila koji su proteklih godina stizali iz kontinentalne Hrvatske. Eventualna potreba za većim brojem taksista bi se besplatnim autobusnim prijevozom smanjila u okvire razumnoga.

Tko to može platiti?

Naravno, ostaje i pitanje tko će sve to platiti jer nema 'besplatnog ručka'. Tu se vraćamo upravo na šuškanja iz odjela financija gradskih tvrtki i ustanova gdje se za sve zaposlenike tvrtki, ustanova i samog Grada u stavci prijevoz za djelatnike isplaćuje blizu 9 milijuna kuna, a povećanjem iznosa parkinga na području Dubrovnika bi se razlika u cijeni preusmjerila u subvencije Libertasu koje svake godine iznose oko 19 milijuna kuna. Poskupljenje parkinga u Dubrovniku bi svakako trebali osjetiti posjetitelji Grada odnosno turisti, dok bi poskupljenje cijena parkinga svakako građane s adresom u Dubrovniku trebalo motivirati na uzimanje znatno jeftinije mjesečne pretplate kojoj bi cijena trebala ostati ista.

Na naše upite prema Gradu Dubrovniku nismo dobili odgovore do zaključenja ovog teksta.

Popularni Članci