/* */

Nesreća u Konavlima: 17-godišnjak pod utjecajem alkohola udario romobilom u zid

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Igor Soban/Pixsell

Sinoć, 24. srpnja, oko 23,30 sati 17-godišnjak je tijekom kretanja osobnim prijevoznim sredstvom - električnim romobilom kroz mjesto Mihanići u Konavlima, zbog neprilagođene brzine, izgubio nadzor nad romobilom s kojim je udario u betonski zid, priopćili su iz PU dubrovačko-neretvanske. 

Mladić je uslijed udara zadobio teške tjelesne ozljede, te je nakon ukazane liječničke pomoći zadržan na daljem liječenju u dubrovačkoj bolnici.

Alkotestiranjem je utvrđeno kako je mladić romobilom upravljao pod utjecajem alkohola od 0,98 g/kg.

Zbog počinjenih prekršaja iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama maloljetni vozač će biti sankcioniran novčanom kaznom od 390 eura, a obzirom da se radi o maloljetnoj osobi slijedi obavijest nadležnom područnom uredu Hrvatskog zavoda za socijalni  rad.  

S ciljem podizanja razine sigurnosti u cestovnom prometu te sprječavanja stradavanja ove ranjive skupine sudionika u prometu, ali i sprječavanja te sankcioniranja prometnih prekršaja vozača romobila koji ugrožavaju sigurnost pješaka i drugih sudionika u prometu Postaja prometne policije Dubrovnik je od početka ove godine sankcionirala ukupno 162 osobe.  
 
"Podsjećamo građane kako ne smiju svi električni romobili sudjelovati u prometu odnosno prejaki i prebrzi romobili su zabranjeni. Naime, sudjelovanje u prometu dozvoljeno je električnim romobilima s motornim ili električnim pogonom bez sjedećeg mjesta, čiji radni obujam motora nije veći od 25 cm³ ili čija trajna snaga elektromotora nije jača od 0,6 kW i koje na ravnoj cesti ne može razviti brzinu veću od 25 km/h. Koristimo priliku te pozivamo roditelje koji romobile kupuju djeci, ali i sve druge građane da o tome vode računa prilikom kupnje romobila", napisali iz PU dubrovačko-neretvanske. 
 
 
Gdje se smije, a gdje ne smije voziti električni romobil?
 

  • vozači romobila dužni su se kretati biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom u smjeru kretanja,
  • u slučaju nepostojanja biciklističke staze ili trake mogu se koristiti površine namijenjene pješacima i zone smirenog prometa,
  • električni romobili ne smiju se kretati autocestama, brzom cestom i cestama namijenjenim isključivo za promet motornih vozila,
  • vozači ne smiju ostavljati romobil bez nadzora na prometnim površinama za kretanje vozila i pješaka, već samo na za to posebno uređenim i označenim mjestima

 
 
Vozači električnih romobila dužni su poštovati i sljedeća pravila:
 

  • električnim romobilima ne smiju upravljati osobe mlađe od 14 godina,
  • svi vozači obvezni su tijekom vožnje koristiti zaštitnu kacigu. Nema dobnog ograničenja niti iznimke - pravilo vrijedi i za punoljetne i za maloljetne vozače,
  • na romobilu se smije voziti samo jedna osoba,
  • noću i danju u slučaju smanjene vidljivosti vozači električnih romobila moraju biti označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom odjećom ili drugom reflektirajućom oznakom. Također, noću i danju u uvjetima smanjenje vidljivosti, na električnom romobilu mora biti upaljeno jedno svjetlo bijele boje na prednjoj strani i jedno crveno svjetlo na stražnjoj strani,
  • najveća dozvoljena brzina kretanja je 25 km/h,
  • zabranjeno je korištenje slušalica u ili na oba uha.

 
 
"Pozivamo vozače električnih romobila da radi svoje sigurnosti i sigurnosti drugih sudionika u prometu poštuju prometne propise!", poručili su iz PU dubrovačko-neretvanske. 

Popularni Članci