'

Nagrada Dubrovnika iz 2019. godine ipak regularna, Franić: Problem je nastao zbog smicalica jednog vozača i HAKS-a

Autor: Rafael Barkiđija Autori fotografija: Grgo Jelaić/PIXSELL
Trebala je ovo biti jedna obična najava nadolazeće brdske oktanske poslastice, 24. Nagrade Dubrovnika. U međuvremenu se ponovno aktualizirala priča o izdanju održanom prije pet godina, čiji rezultati već pet godina doslovno vise u zraku. O svemu smo više detalja potražili kod Zlatne kacige Dubrovnik Racinga, Mara Franića.

Teško da se o ijednom izdanju brdske utrke „Nagrada Dubrovnika – Memorijal Željko Đuratović, Trofej Dubravko Čikor”, pričalo toliko dugo, kao o onom dvadesetom. Održana je 5. i 6. listopada 2019. godine, tada još na stazi Komolac – Brgat. Podsjetimo, nova ruta je od Mosta dr. Franja Tuđmana do Osojnika.

Priča se o njoj i 2024. godine, nakon što je stigla još jedna, nova u nizu odluka o rezultatima, bolje rečeno o regularnosti te utrke. Ovdje valja istaknuti kako je automobilizam sam po svojoj prirodi, sport u kojem se odluke nerijetko donose za stolom. Točnije, od strane Apelacijske komisije, koja se formira na temelju Apela (žalbe). U Statutu Hrvatskog auto i karting saveza stoji kako je Apelacijska komisija „Najviša instanca unutar Saveza u žalbenom postupku koji se odnosi na sportske propise. Djeluje u skladu s odredbama Međunarodnog sportskog pravilnika (ISC) te u skladu s Poslovnikom o radu Apelacijske komisije koji utvrđuje Upravni odbor”.

Tražilo se puno prvaka

Uoči te sporne Nagrade Dubrovnika, koja je bila zadnja i odlučujuća utrka sezone, bilo je dosta neriješenih naslova u Prvenstvu Hrvatske. Dubrovnik Racing ili Župa dubrovačka za klupski naslov. Potom kategorija I, u kojoj su se za naslov borili Domagoj Pereković iz AKK Zanatlija i Dejan Dimitrijević, član AKK Velika Gorica. Rješavala se na toj utrci i grupa A (Niko Pulić, Dubrovnik Racing ili Marijo Barović, Župa dubrovačka).

Nakon dvodnevnog programa slavila je Župa svoj prvi klupski naslov. Marijo Barović u grupi A, ali i Dejan Dimitrijević u kategoriji I, koji je slavio nakon što je Pereković diskvalificiran zbog curenja ulja uoči dolaska na start. Pereković je uložio Apel zbog odluke Sportske komisije o diskvalifikaciji s utrke. Organizator Dubrovnik Racing također je uložio žalbu, zbog, kako tvrde, zakašnjele prijave AK Župa dubrovačka. Apelacijska komisija je potvrdila regularnost rezultata utrke, odbivši Apele. Uz to, protiv Dubrovnik Racinga se pokrenuo disciplinski postupak zbog „zle namjere”, kako stoji u odluci 6. studenog 2019.

Međutim, tu nije bio kraj priče. Uslijedila je nova odluka novog sastava Apelacijske komisije iz 7. srpnja 2020. godine, u kojoj se navodi kako je Perekoviću na neopravdan način poništen nastup, točnije „nedopušteno postupanje”. Posljedica toga, odnosno odluka, bila je poništavanje svih rezultata Nagrade Dubrovnika 2019, zbog neregularnosti. Dubrovnik Racing svakako nije više mogao biti klupski prvak, ali jest Pereković u kategoriji I, jer je uoči utrke vodio u poretku nad Dimitrijevićem, koji je tako ostao bez titule.

Obrat priče, Apelacijska komisija ipak nije alfa i omega?

Iako je Apelacijska komisija navedena kao najviša instanca na kojoj se traže rješenja ovih situacija, u rujnu ove godine stigla je nova odluka. Potpisuje ju Robert Markt, predsjednik Hrvatskog auto i karting saveza. Točnije, to je zaključak sjednice Upravnog odbora HAKS-a, a na temelju naloga Ministarstva turizma i sporta i višeg sportskog inspektora Hrvoja Ucovića. Njime se poništava odluka Komisije iz 7. srpnja 2020. godine. Tim ishodom se ipak računaju rezultati utrke kakvi jesu, prije „intervencije” Komisije. Sudeći po toj logici, odluka Apelacijske komisije ipak nije bila zadnja u ovom slučaju.

„Ono što smo tvrdili 2019. godine, ali i svaku godinu, utrka je regularna. Rezultati su regularni. To su sve bile pojedine smicalice i igrice pojedinog vozača, Domagoja Perekovića i tadašnjeg vodstva HAKS-a, Zrinka Gregureka. Sve to su potencirali i gurali na svoju stranu. Pereković je time izgubio titulu, koju nije tada ni dobio, jer je bio diskvalificiran. Ali iz tehničkog razloga. Bilo je opravdano, ne sto posto, nego sto i jedan posto” – rekao je automobilist Dubrovnik Racinga, Maro Franić.

Pojasnio je i detalj oko diskvalifikacije.

“On je diskvalificiran od strane tehničara i startera. Nije mu dozvoljen start, zbog toga što mu je kapilo ulje iz motora. To je inače, u ovom sportu, jedna normalna stvar. Čim ti kapi i jedna kapljica ulja. Dalo mu se 15 minuta da to riješi. On nije riješio i bio je automatski diskvalificiran. Iza toga se on žalio, ne znamo ni mi zašto. Od tada više i ne vozi utrke u Hrvatskoj. Ponio se sto posto neregularno prema nama, tada organizatorima”, rekao je.

M. Krpan / HAKS

Odluke su dolazile od nekompetentnih ljudi”

Osim što Apelacijska komisija nije nužno zadnja instanca u nizu, upitno je i kako je, ako je njihova zadnja, uopće sastavljena nova Apelacijska komisija koja je donijela odluku o poništavanju rezultata, koji su prethodno bili odobreni od strane iste Komisije.

U odluci iz 7. srpnja 2020. godine stoji kako je Pereković zatražio preispitivanje prethodne odluke Hrvatskom olimpijskom odboru, Vijeću sportske arbitraže. Iz HOO-a je predmet vraćen Apelacijskoj komisiji na ponovno odlučivanje, pa je u nešto drugačijem sastavu, odlukom poništen rezultat iz Dubrovnika.

Iz Dubrovnik Racinga su se očitovali službenim odgovorom, kojeg potpisuje klub i predsjednik Juraj Popović: „U sve se upliće bivši glavni tajnik koji svojim spletkama i smicalicama iz njemu poznatih razloga osniva novu Apelacijsku komisiju u kojoj sjede poslušnici, kojima je bio zadatak da ponište utrku 20. Nagrada Dubrovnika. Razlozi za poništavanje ove utrke su smiješni i smatramo da se na ovakav način može poništiti svaka utrka pod ingerencijom HAKS-a. Zbog svega navedenog, od Upravnog odbora HAKS-a tražimo da se zaštite interesi AK Dubrovnik Racinga kao i interesi svih vozača i klubova koji su nastupili na našoj utrci”.

„Mi se nismo slagali s tom odlukom Apelacijske komisije, jer to su ljudi koji nisu iz autosporta. Mislim da su tu bili, po mom osobnom mišljenju, nekompetentni ljudi da donesu takvu odluku. Međutim, tu se najviše žalio i pridonio Dejan Dimitrijević, koji je najviše bio ugrožen rezultatom, jer se na njega to najviše odnosilo” – ističe Franić.

“Očito da ipak postoji viša instanca, što mi podržavamo i govorimo još od 2019. godine. Izgleda da je pravda stvarno pobijedila”, dodao je.

Franić oštro o vodstvu HAKS-a: „Nisu ništa napravili, uveli su razdor”

Čini se da sporna utrka iz 2019. godine nije jedina točka prijepora u ovom sportu. Krajem studenog prošle godine došlo je do promjene vodstva Hrvatskog auto i karting saveza. Davorin Štetner, koji je imao mandat do 2025. godine, smijenjen je s te funkcije, kao i Upravni odbor HAKS-a. Izvanredna izborna Skupština održana je u zagrebačkom Westinu do dugo u noć, nakon koje je izglasan novi predsjednik, Robert Markt. Bivši automobilisti i izvršni predsjednik Hrvatskog Crvenog križa. Bila je to inicijativa 38 klubova od njih 94, koji su iskazali nezadovoljstvo načinom upravljanja. Dubrovački automobilisti iskazali su nezadovoljstvo ishodom Skupštine, posebice jer se sve to odvijalo tijekom vikenda u kojem je utrka. Nakon što je sve prošlo, nastavili su s javnim kritikama upućenim vodstvu.

„Nismo zadovoljni novim vodstvom. Oni su pobijedili na prošloj Skupštini. Mi smo im čestitali, dali ruke. Nadali smo se da će napraviti nešto, međutim, nisu napravili ništa. Unijeli su razdor u hrvatski automobilizam. Ali, mislimo da je to kratkog vijeka, da će puhnuti neki novi vjetrovi. Neki novi ljudi koji vole automobilizam i koji tu nisu iz interesa, nego da služe ovom sportu. Ovdje se HAKS postavio kao dominacija, kao izvršni organ. Ne stavlja se u funkciju klubova i automobilista, mi se ne slažemo s takvim načinom. Mislim da HAKS mora biti na usluzi svima nama, a po meni novi sastav HAKS-a, došao je da promovira sebe, a ne da promovira i razvija automobilizam” – oštro Franić o novom vodstvu.

Pogled prema naprijed: 24. Nagrada Dubrovnika

Kako god bilo, i ove godine se brdska sezona zatvara malo više od dva kilometra dugom poslasticom, na novoj cesti od Mosta do Pobrežja. Staza koja pokazuje veliki automobilistički potencijal, a već se u više navrata označavala i kao staza s europskim potencijalom. Trening je na rasporedu u subotu, 12. listopada, a utrka u nedjelju 13. listopada.

Uoči zadnje stanice brdske sezone već je jasno kako je Dubrovnik Racing obranio naslov prvaka Hrvatske na brdskim stazama, a uz to su prethodno vratili kanticu pobjednika kružnih staza. Lani je bila u rukama Slavonija i Baranja Racing Teama. No, naslov prvaka na brdu nije u potpunosti riješen u individualnim konkurencijama.

„U petak ćemo imati promociju trkaćih vozila na Pilama. Pripreme već teku. Ljudi će imati što vidjeti i na Pilama i na stazi. Iako smo mi prvaci već na brdu, Dubrovnik Racing će nastupiti kao da se bori za naslov, kao da smo zadnji, a ne prvi. Očekujemo stotinjak natjecatelja” – zaključuje Franić. Naravno, uz nadu kako će vrijeme i ove godine poslužiti.

DD

*Objavljeno u tiskanom izdanju Dubrovačkog dnevnika (4. listopada)

Popularni Članci