/* */

PLOČANSKI ĐACI NA FACEBOOKU: Evo koliko vremena osnovnoškolci provode na društvenoj mreži

Autor: Ljubica Foškulo Autori fotografija: , OŠ Vladimir Nazor / Screenshot

Na službenim stranicama OŠ Vladimir Nazor u Pločama, sprovedena je anketa među učenicima o korištenju najpopularnije društvene mreže Facebook. Anketa ukazuje da većina njih ima Facebook profil, a evo i rezultata o korištenju iste.

Anketa je postavljena 01. travnja 2014 i od tada je glasovalo 373 učenika.

Obzirom da je korištenje ove mreže uzelo maha među brojnim učenicama osnovnih škola u Hrvatskoj koji i previše vremena provode na Internetu, čak i bez adekvatne zaštite na što često upozoravaju mediji, rezultati pločanskih đaka, prema navedenoj anketi, naizgled nisu alarmantni, no u obzir treba uzeti i dob učenika osnovnih škola.

Njih 69 (18,5%) odgovorilo je kako profil nemaju i da ih to ne interesira, ali nedvojbeno, većina ih ima profil na Facebooku. Po rezultatima ankete najveći postotak otišao je na odgovor gdje je razvidno da ga baš i ne koriste ili provode do jedan sat dnevno na društvenoj mreži što bi se moglo okarakterizirati zadovoljavajućim rezultatom obzirom na često spominjanu problematiku prečestog korištenja društvenih mreža među mlađim naraštajima.

Tako je od 373 učenika, oko 100 njih (26,8%) odabralo odgovor ''Imam Face, ali ga ne koristim''.

Da ga koriste do jedan sat dnevno, odgovorilo je oko 90 učenika (23,6%).

Tek manji postotak njih prema anketi, provode na Facebooku i do 5 sati. Točnije, njih 28 (7,5%), odgovorilo je da na Facebooku provode čak od tri do pet sati dnevno.

Rezultati cijele ankete izgledaju ovako:

Već dugo mediji i struka upozoravaju na štetnosti i opasnosti koje vrebaju iza društvenih mreža na Internetu, pogotovo ukoliko se koriste bez adekvatne zaštite privatnosti u postavkama.

Ukoliko je vjerovati  rezultatima ove ankete, stanje među pločanskim školarcima nije možda alarmantno, no ipak treba uzeti u obzir i starost djece u osnovnim školama, samim tim i (ne)spremnost da se nose s brojnim opasnostima koje su prisutne na društvenim mrežama.