test

Zašto je za vašu bebu bolje dojenje od hranjenja formulom i što treba unositi mama dojilja

Autor: dubrovackidnevnik.hr
Dojenje je bez sumnje optimalan način ne samo da svojoj bebi pružite najkvalitetniji i najzdraviji početak, već je također izuzetno korisno i za majku. To je dokazana činjenica koju podupiru čak i vrhunski brendovi dječjih formula. 

Doista, poznati europski brendovi za hranjenje formulom, kao što su njemački HiPP ili poljski Holle, kao i američki Similac i kanadski Enfamil, predlažu dojenje kao opciju broj 1 za opskrbu vašeg dojenčeta hranjivim tvarima koje su mu potrebne za pravilan razvoj.

Dječje formule sadrže oko 75 nutrijenata, što je prilično nizak broj u odnosu na njih 300 koje sadrži majčino mlijeko. Osim spomenutih, postoji niz argumenata koji naglašavaju važnost majčinog mlijeka: ono štiti bebu od alergija, bolesti, dijabetesa, raka, svih vrsta infekcija itd. Veliki broj zdravstvenih organizacija, poput WHO-a, UNICEF-a, AAP (American Academy of Pediatrics) i AMA (American Medical Association) naglašavaju važnost dojenja za zdravlje i imunitet novorođenih beba:

“Ima dubok utjecaj na opstanak, zdravlje, prehranu i razvoj djeteta. Dojena djeca imaju najmanje šest puta veće šanse za preživljavanje u prvim mjesecima – dojenje drastično smanjuje smrtnost od akutne respiratorne infekcije i proljeva, dvoje glavnih ubojica djece, kao i od drugih zaraznih bolesti.”  - Miriam Labbok, viša savjetnica UNICEF-a

tgzh

Dojenje ili hranjenje na bočicu osobni je izbor svake majke. Iako se dojenje preporučuje, posebno tijekom prvih 6 mjeseci djetetova života, nekim je ženama vrlo teško, ili čak nemoguće dojiti. Zbog medicinskih razloga ili nekih drugih motiva mnoge se žene odlučuju za alternativno rješenje za prehranu svog voljenog novorođenčeta.

Ako odaberete opciju hranjenja na bočicu, sigurno ćete poželjeti svom malom anđelu pružiti samo najbolje. Kada je riječ o našoj djeci, važno je pobrinuti se da ih hranimo proizvodima vrlo visoke kvalitete koji će definitivno osigurati njihov pravilan fizički i psihički razvoj. Isto tako, mnoge mame koje doje se pitaju hoće li hrana koju jedu utjecati na kvalitetu njihovog majčinog mlijeka, a samim time i na kvalitetu razvoja djeteta.

tgzh

Ukoliko ste se i vi zapitali je li potrebno izbjegavati određenu hranu kako biste spriječili probavne probleme ili alergije kod vaše bebe, ili pak unositi određene namirnice kako biste napravili najkvalitetnije mlijeko za svoju bebu, donosimo vam odgovor.

Što unositi, a što izbaciti dok dojite

tgzh

  •         Riba: Preporučljivo je unositi u organizam hranu bogatu dokosaheksaenskom kiselinom koja pomaže razvoj bebinog mozga te omega-3 masnim kiselinama. Riba koja je dojiljama sigurna za jelo je inćun, losos, pastrva, iverak, srdela, oslić... No, imajte na umu da je mnoga riba bogata živom, što nije preporučljivo za dojilje. Izbjegavajte sabljarku, morskog psa, skušu, školjke i plodove mora.
  •         Proteini: Konzumirajte dosta proteina koji se mogu naći u mesu, peradi, ribi, jajima, mliječnim proizvodima, grahu, orašastim plodovima, sjemenkama, itd.
  •         Povrće: Dojiljama se preporučuju tri porcije povrća na dnevnoj bazi.
  •         Voće: Za kvalitetnije majčino mlijeko, stručnjaci preporučuju dvije porcije voća dnevno.
  •         Čajevi: Brojni čajevi potiču proizvodnju mlijeka, poput koromača, anisa, korijandera, čička, koprive, kamilice, kima, verbene, galere... Čajevi koje biste trebali izbjegavati dok dojite su čaj od boražine, gaveza, mente...
  •         Još neke namirnice koje je preporučljivo izbjegavati dok dojite su čokolada, citrusi, ananas, jagode, kivi, neki začini (češnjak, ljuta paprika, cimet), povrće koje stvara nadutost (brokula, paprika, krastavac, luk, grah, cvjetača, zelje...). Kave se ne morate odreći, no pripazite na dnevni unos kofeina.

Sve namirnice i sastojke za zdravo dojenje možete vrlo lako pronaći u bilo kojoj trgovini namirnicama, a možete i od kuće baciti oko na primjerice Lidl katalog kako biste u trgovinu točno znali po što ste došli.

Popularni Članci