' /* */

UBER TAKSI Bez licence i taksimetra rade u 45 zemalja

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: dd

Dok dubrovački taksisti još uvijek nemaju konkurenciju, razvojem tehnologije, odnosno mobilnih aplikacija taksisti su u svijetu dobili još oštriju konkurenciju.

Početkom ljeta ove godine europski taksisti prosvjedovali su protiv konkurencije iz američke kompanije Uber koja putem aplikacije za mobilne uređaje spaja putnike s najbližim slobodnim vozačima, piše Index.hr.

Uber je osnovan 2009. godine u Kaliforniji. Osnivač kompanije Travis Kalancik dobio je ideju za pokretanje tvrtke nakon iskustva iz Pariza, gdje je zbog nedovoljnog broja vozača vrlo teško pronaći slobodan taksi.

Vozači koji rade za Uber nemaju taksi licencu niti taksimetar, a prijaviti se može gotovo svatko s odgovarajućimvozilom i vozačkom dozvolom. Sva plaćanja vrše se putem aplikacije, tako da se na kraju vožnje iznos naplaćuje sa kreditne kartice klijenta. Kompaniji ide od 5 do 20 posto od cijene vožnje.

Zanimljivo je da cijena vožnje ovisi o brzini, pa se tako za brzine veće od 18 kilometara na sat naplaćuje udaljenost putovanja, dok se za niže brzine plaća vrijeme provedeno u taksiju. Osim toga cijene prijevoza nisu fiksne, pa u nekim razdobljima kada je veća potražnja (npr. Nova godina ili loši vremenski uvjeti), cijena vožnje raste, kako bi se privukao veći broj raspoloživih vozača.

Uber trenutno posluje u 45 zemalja svijeta. Naravno, lokalne taksi udruge bune se protiv ovakve konkurencije te su ove godine u mnogim europskim gradovima održani prosvjedi postojećih taksista protiv "nelojalne konkurencije". 

U Njemačkoj, gdje Uber posluje u Berlinu, Münchenu, Frankfurtu, Hamburgu i Düsseldorfu podignuto je nekoliko tužbi protiv kompanije. U Bruxellesu su dobili zabranu rada, odnosno zaprijetili su im novčanim kaznama ako u sustavu imaju nelicencirane taksi vozače.
No, Uber se i dalje širi te je posljednja europska destinacija u koju su došli, krajem kolovoza ove godine, glavni grad Poljske – Varšava. Uber im je obećao najjeftiniju uslugu na tržištu.

Kompanija na svojim stranicama ima otvoreni poziv zainteresiranim vozačima, što znači da se moguće registrirati kao potencijalni vozač iako u zemlji još uvijek ne postoji ta usluga, te prema broju prijavljenih vjerojatno odlučuju na koja tržišta će se širiti.

Popularni Članci