NEVJEROJATNA PRIČA MLADE EKIPE IZ DUBROVNIKA Dok se svi bave klasičnim oglašavanjem, oni su odlučili napraviti nešto drugačije

Autor: Ivona Butjer Mratinović Autori fotografija: Mint Media
Veliki Victor Hugo svojevremeno je izjavio kako ništa nije moćnije od ideje čije je vrijeme stiglo. U 21. stoljeću takvih ideja je itekako puno, s obzirom na sve promjene koje su sa sobom donijeli internet, digitalizacija i moderne tehnologije. Promijenio se način na koji moderan čovjek kupuje, čita, informira se, komunicira i, u konačnici, način na koji živi.

Mlada i entuzijastična ekipa iz Dubrovnika koju čini 17 'mintovaca', kako se iz šale nazivaju, u svim tim promjenama uvidjela je nove mogućnosti na području marketinga. I dok je za neke pojam marketinga pogrešno izjednačen s pojmom prodaje, za njih je to nešto puno veće; to je cjelokupna usluga koju nude klijentu u vidu što boljeg predstavljanja svog proizvoda ili usluge u cilju postizanja optimalnih poslovnih rezultata, a u konačnici, što veće dobiti.

Svoje ideje i uslugu nude djelujući kao Mint Media, tvrtka koja je osnovana prije manje od dvije godine, a koja predstavlja full service digitalnu agenciju koja zastupa brojne klijente iz različitih područja poslovanja. 'Full service' pojam podrazumijeva da Mint Media pokriva sve usluge potrebne za uspješno digitalno poslovanje jedne tvrtke, kao što su izrade poslovnih sustava (ERP i CRM), mobilnih aplikacija, web stranica te raznolikih marketinških usluga poput vođenja društvenih mreža, pay per click oglašavanja, optimizacije stranica za tražilice, grafičkog dizajna i profesionalne fotografije te odnosa s javnošću.

Mint Media ima i svoj autorski projekt Go Dubrovnik. Riječ je o portalu s preko 110 tisuća pratitelja na društvenim mrežama koji je namijenjen turistima, a rado ga 'klikaju' i domaći. Nešto više o ovom projektu za Dubrovački dnevnik su kazale direktorica Mint Medije Marina Babić, voditeljica odnosa s javnošću tvrtke Marina Ruso i glavna urednica portala Go Dubrovnik Lena Šutić Klaić.

KRENULI S IT USLUGAMA, NO KLIJENTIMA JE TREBALO PUNO VIŠE

„Prvi korak koji smo napravili bio je bavljenje isključivo IT segmentom u vidu pružanja IT usluga kao što su web dizajn, izrada web stranica, izrada poslovnih sustava i slično. Međutim, s vremenom se stvorila veća potreba klijenata te smo shvatili kako im je, osim inicijalne izrade web stranice ili poslovnog sustava, potrebno pružiti podršku i u daljnjim koracima po pitanju oglašavanja. Izrada web stranice ili poslovnog sustava je tek prvi korak nakon kojeg cijelu stvar zapravo treba dobro ispromovirati. Stoga smo, u sklopu Mint Medije, otvorili i marketinški odjel. Danas je Mint Media podijeljena na IT dio, marketinški odjel i portal Go Dubrovnik, s tim da svaki od tih segmenata ima i svoje podsegmente,“ pojasnila je Babić govoreći o samom razvoju tvrtke.

Iz svega navedenog je vidljivo kako je riječ o većem broju usluga kako bi se zainteresiranim klijentima, koji žele predstaviti svoj proizvod ili uslugu ciljanoj publici, pružila što kvalitetnija i što sveobuhvatnija usluga.

'FULL SERVICE' JE NJIHOV NAJVEĆI ADUT

 

Upravo ih je odluka o pružanju full service usluge izdvojila od ostalih marketinških agencija, što su prepoznali i sami klijenti. Iz Mint Medije su, kako navode, samo osluškivali potrebe svojih klijenata i zaključili kako im je takav vid usluge potreban u njihovom poslovanju. 

„Upravo su klijenti bili ti koji su ukazivali na to kako im je potrebna jedna cjelovita usluga. Izrada web stranice je samo početak jer ona ne služi gotovo ničemu ako je nitko na Googleu ne može pronaći. Dobra društvena mreža nema preveliku svrhu ako nije dobro ispromovirana. Čak i ako imate odličnu ponudu, ona gubi smisao ako nije došla do vaše ciljane publike. Iz same potrebe klijenata smo uvidjeli kako možemo pružati usluge u daljnjem oglašavanju. Najveći fokus u poslovanju stavljamo na digitalni marketing jer smatramo kako je to najbolji način za targetiranje ciljanih skupina za predstavljanje određenih proizvoda i to čini prednost nad klasičnim oglasima u novinama ili na televiziji,“ pojasnila je Babić.

Marina Ruso koja je zadužena za odnose s javnostima upravo u njihovoj 'full service' usluzi vidi najveći potencijal i najveću prednost.

„Mi smo ti koji mogu izrealizirati cijelu strategiju i onda dobiti jedan cjelokupan rezultat. Nije to samo rad na jednom segmentu, mi gradimo brend koji će moći pružiti dodatnu vrijednost. U tim je procesima od izuzetne važnosti dobiti povjerenje klijenata koji nam onda dopuštaju da napravimo korak dalje i u kampanju dodamo sve ono što će im donijeti benefite. Najvažnije je uspostaviti dobar odnos s klijentima te zajedno onda ići u smjeru koji im je potreban,“ izjavila je Ruso.

'SVAKOM KLIJENTU PRISTUPAMO DRUGAČIJE!'

Važnu ulogu u današnjem marketingu imaju i društvene mreže te plaćeno oglašavanje putem istih, što je također jedna od usluga koje nude. Tu je svakako i "pay per click" oglašavanje koje omogućuje precizno targetiranje skupina kako bi se proizvod ili usluga prezentirali ciljanoj skupini. Naravno, uz sve usluge i prednosti koje nude moderne tehnologije, ekipa iz Mint Medije nudi i one klasične usluge, za sve one koji su 'stara škola'. Stoga naglašavaju kako svakom klijentu pristupaju drugačije, s obzirom na njegov profil, želje i potrebe.

Mint Media

„Došlo je vrijeme u kojem majke, pa čak i bake, imaju mobitele, a očevi imaju Facebook profile. Čak i oni koji se bave tradicionalnim djelatnostima nam dolaze i govore kako se žele predstaviti putem Facebooka jer uviđaju važnost društvenih mreža. Veliki naglasak stavljamo na digitalni marketing, ali se bavimo i onim tradicionalnim. Uvijek u obzir uzimamo tip klijenta i prilagođavamo mu se. Ako je to recimo vlasnik restorana kojem su ciljana grupa i stariji ljudi koji nisu nužno korisnici novih tehnologija, nudimo i tradicionalni PR, recimo kroz postavljanje bannera na određenim lokacijama ili oglasa u novinama. Stoga dosta pažnje posvećujemo određivanju tko su ciljane skupine i tome da im se na ispravan način obraćamo te tako oformimo cijelu marketinšku kampanju,“ izjavila je Babić te istaknula kako je od velike važnosti sama edukacija klijenata koje se sigurno vodi kroz cijeli proces i detaljno upoznaje sa svime što im predstavlja novost.

KLJUČ SVEGA SU 'MINTOVCI' ZALJUBLJENI  U SVOJ POSAO

Jedna od platformi putem kojih se klijenti mogu oglašavati svakako je i sam portal GoDubrovnik koji, kako naglašava urednica, želi turistima ponuditi nešto zanimljivije i drugačije informacije od onih koji su navikli viđati na turističkim stranicama.

„U gradu postoji veći broj portala koji su namijenjeni lokalcima te je nedostajalo nešto što bi turistima dalo određeni lokalni uvid gdje se, što i kako može napraviti. Recimo, gdje mogu popiti dobru kavu, pojesti kvalitetan ručak i što se sve može vidjeti, a da to nisu samo one klasične dubrovačke znamenitosti. Dobili smo suradnike koji pružaju svoj doprinos, cure koje su eksperti u onim područjima o kojima pišu, bilo da je riječ o gastronomiji, povijesti, legendama koje i nisu toliko poznate. Neke od njih su samo lokalne cure koje su imale drugačija iskustva i koje se mogu tako približiti našim čitateljima. Pokrivamo širok broj tema, ali uz nešto drugačiji pristup. Pišemo u afirmativnom tonu i želimo naglasiti pozitivne stane Dubrovnika,“ rekla je Šutić Klaić.

Mint Media veliki je projekt kojeg ne bi bilo bez 17 'mintovaca' koji svojim talentom, znanjem i iskustvom svakodnevno rade na nečemu što se u Hrvatskoj ne viđa često. Upravo ljudske resurse Babić ističe kao najveću snagu Mint Medije.

„Riječ je o mladim ljudima koji su stručnjaci u svojim djelatnostima. Inače smo u konstantnoj potrazi za osobama željnima znanja koji imaju talenta i djelomičnog iskustva u područjima poslovanja kojima se bavimo. “ kazala je.

Šutić Klaić ističe kako je najveća prednost u poslu kojim se bave baš to što su mladi.

„Naime, mi pratimo trendove i te stvari nas zanimaju, ne samo poslovno, nego i privatno. Skrolamo po cijeli dan, gledamo u ekrane. Lijepo je raditi nešto što te zanima i što prirodno dolazi tebi i tvojoj generaciji,“ izjavila je.

Brojka od 17 ljudi znači i 17 različitih karaktera koji zajedno surađuju, druže se, a svoje različitosti i talente usmjeravaju ka zajedničkom proizvodu kojeg nude klijentu.

„Imamo veliki moderni ured, no u dogledno vrijeme ga planiramo odijeliti. Radni dan izgleda tako što programeri dođu, stave slušalice, 'odvrnu' muziku na najjače i rade. Ili jednostavno komuniciraju svojim 'programerskim', stručnim jezikom kojeg mi ne razumijemo baš, što zvuči dosta simpatično. U marketingu imamo najviše žena pa u tom dijelu ima dosta tipičnih ženskih priča. Međutim, dobro je što je taj proces od dolaska klijenta u tvrtku razrađen i to što smo zajedno na jednom mjestu jer na taj način lakše razmjenjujemo ideje i nadopunjujemo se. Svatko je jak u nekom polju pa kombinacija svega toga u konačnici znači najbolju kombinaciju za klijenta. Važno je da ego nije prevelik jer je atmosfera opuštena i prijateljska te međusobno uvažavamo različita mišljenja i ideje. Na kraju je sve to za dobrobit klijenta,“ izjavila je Babić.

Mint Media je surađivala s mnogobrojnim klijentima iz različitih područja poslovanja, kao što su PHAROS Financial Group i Madison Financial Group, vodeće financijske grupe u Australiji, ali i brojne poznate brendove poput hotelskih lanaca Rixos i Hilton, te Euromarine, iFixIT, Adriatic Explore, restoran Posat, Bowa, i mnogi drugi. 

Mint Media

Popularni Članci