Na gradilištu Lapadske obale zabijen prvi pilot, evo kako će biti organiziran promet na gradilištu (FOTO)

Autor: Aida Čakić Autori fotografija: Goran Mratinović, Goran Mratinović / DD
 Započelo je bušenje prvih pilota na II. fazi radova, od lučice Batala prema Ekonomskom fakultetu

Nakon što se izvođač radova na Lapadskoj obali organizirao s mehanizacijom i radnom snagom, krenuli su najveći i najkompleksniji radovi koji se odnose na temelje armirano-betonskog obalnog zida ili pilote.

Zemljani radovi koji se izvode za trup ceste projektom su definirani u više faza. 

V.d. pročelnice Paula Pikunić Vugdelija precizirala je kako II. faza sveobuhvatne rekonstrukcije i proširenja Lapadske obale obuhvaća 350 metara obale. Naime, radi se o pedesetak prvih pilota promjera tisuću milimetara. 

- Izvođač prvo buši pilot i stavlja armaturni koš na cijev od stakloplastike. Nakon što se završi nekoliko prvih pilota, ide proizvodnja armirano-betonske zavjese koja je obalni zid. Ona se proizvodi na parkiralištu ispred Marine Frapa gdje nam je privremeni pogon za proizvodnju zavjesa. Kada se završi obalni zid, ide rekonstrukcija obalnog trupa ceste u koji se polažu sve predviđene instalacije – pojasnila  je v.d. pročelnice Upravnog odjela za izgradnju Paula Pikunić Vugdelija.

Počeli konkretni radovi

Inače, procjenjuje se kako bi radovi na II. fazi obalnog zida trebali trajati tri mjeseca, naravno ukoliko ne bude iznenađenja u geotehničkom smislu poput dubine i vrste stijenske mase u koju se piloti temelje. No, iz gradskog upravnog odjela očekuju kako je moguće da radovi na bušenju završe i dosta ranije.

Nakon izazova koji su bili pred gradskom upravom, svakako su dobre vijesti da su nakon više mjeseci odgode počeli konkretni radovi na prometnici koja je projekt visokog interesa financiran europskim i nacionalnim sredstvima.

Franjo Pašalić, direktor tvrtke Laguna trade koja je koncesionar Marine Frapa i njegovi odvjetnici tvrdili su da je građevinska dozvola za uređenje Lapadske obale ishođena protuzakonito. Pašalić smatra kako cesta ulazi u njihovo koncesijsko područje. Zbog svega toga Upravni sud u Splitu donio je mjeru privremene zabrane radova na Lapadskoj obali do pravomoćne presude po tužbi tvrtke Laguna Trade koja se žalila  na odluku Ministarstva graditeljstva o odbijanju statusa stranke u postupku.

Nedugo nakon toga pronašlo se rješenje o nastavku radova. Budući da se obustava odnosi na III. i IV. fazu sanacije, u dogovoru s izvođačem, krenulo se na II. fazu. Gradonačelnik je tada najavio kako će za vrijeme ovih radova vjerojatno uslijediti reakcija Visokog upravnog suda koja će biti pozitivan ishod po grad te onda neće biti problema za ostale faze.

- Grad neće trgovati, nismo trgovci bili nikada, niti ćemo biti, mi nismo stranka koja bi se trebala dogovarati. Pašalić traži da parkinzi na Lapadskoj obali budu namijenjeni njemu, mi na to ne možemo 

i nećemo pristati jer su oni namijenjeni građanima, a ne privatnim investitorima - izjavio je tada Franković.

Uštedjelo se na materijalu

Nakon obilaska radova koji su krenuli početkom tjedna Franković je i dalje čvrst u stavu.

- Dijalog da, ucjene ne. Vjerujem da neće doći do kašnjenja i probijanja rokova i da ćemo idućih mjeseci postići dogovore na području marine koja se nalazi na Lapadskoj obali - istaknuo je gradonačelnik.

Krajem srpnja došlo je i do značajnijih poremećaja na tržištu građevinskog materijala uslijed covid krize zbog čega su nastale nove komplikacije posebice jer je projekt financiran sredstvima iz EU fondova. Sve to je uzrokovalo još jedno privremeno zaustavljanje radova koje je trajalo nešto kraće budući da je došlo do izmjene materijala. Tako je umjesto čelika koji je znatno poskupio odabrana cijev od stakloplastike pa je i taj problem izbjegnut, a u konačnici je došlo do uštede.

Trenutno najveći izazov predstavlja suživot građana, poslovnih subjekata, građevinara i strojeva.

Budući da se radi o uskoj jednosmjernoj prometnici, rampom je organiziran nužni prolazak kroz gradilište kad je to moguće za stanare i poslovne subjekte. Postavljena je i privremena gradilišna prometna regulacija ispred benzinske stanica Ina i na Batali. 

- Mogući su potpuni prekidi u prohodnosti zbog mehanizacije i vrste radova uzevši u obzir pogon za proizvodnju zavjesa na parkiralištu ispred marine i izrazito uzak prostor za manevar strojeva. Stoga i ovim putem molimo građane za razumijevanje i minimalno prometovanje vozilima – poručili su iz Grada Dubrovnika.

Popularni Članci